inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2010.05.27. 11:53 inszeminator

Kék páviánok...

     

     - Valamikor agyatszégyenítő régen az Egyetemi Szinpadon megjelent egy fickó piros pulóverben és hetykén, szemtelen hegyes hangon előadta a Majomországot'. Harsányi Gábornak hívták, akkor hallottam róla először.

Ezt:

 

Weöres Sándor: Majomország


Hej de messze majomország,
ott terem majomkenyér,
majomablak majomrácsán
majomnótát ráz a szél.

Majomtéren, majomréten
majomhősök küzdenek,
majomszanatóriumban
sírnak majombetegek.

Majomtanártól majomlány
majomábécét tanul,
gaz majom a majombörtönt
rúgja irgalmatlanul.

Megépül a majommalom,
lesz sok majommajonéz,
győzve győz a győzhetetlen
győzedelmes majomész.

Majompóznán majomkirály
majomnyelven szónokol,
egyiké majommennyország,
másiké majompokol.

Makákó, gorilla, csimpánz,
pávián, orángután,
mind majomújságot olvas
majomvacsora után.

Majomvacsoraemléktől
zúg a majomreterát,
majombakák menetelnek,
jobbra át és balra át.

Rémületes majomarcot
vágnak majomkatonák,
majomkézben majomfegyver,
a majmoké a világ.

      - Nemrég pedig Mbemba -remélem jól írom a nevét - rátalált az immár egy éves bejegyzésre, melyet "Mer' ha eljönnek az árpádsávos indiánok, akkor..." címmel követtem el.
      - Tulajdonképpen Cseh Tamás temetéséről késtem el aznap délután, ebben nagy segítségemre volt a MÁV, de a nap végül is kellemesen végződött a fasor gesztenyefái alatt.
      - Nem ismertem a "Majd ha eljönnek a kék páviánok" c. remeket Mbemba kommentje hívta rá fel a figyelmemet, s elhatároztam , nem is írva hozzá semmit, fölteszem, mert nagyszerű.
     - Ne rejtekezzék már a csövön, még ezt a szerény nyilvánosságot is ki kell használni, melyet e magánfórum jelenthet.
     - Aztán elbizonytalanodtam, mert Mormogi Papa megírta, hogy e mögött is, és a sok más Cseh Tamás felvétel és feltétel mögött is soundmaster áll, aki persze nem más mint - na ki? Szóval Bbjnick. Most mégis ideteszem - mert itt kell hogy legyen. Itt is...
    

     - Írva és zenélve:

       Majd, ha eljönnek a kék páviánok,
nagy tüntetés lesz a Kossuth-szobornál.
Magam részéről én a tömegben állok,
Kezemben kékszín pávián szótár.

Abból fordítom, mit mond a szónok,
...
...
...

Közben magamra keresztet szórok,
Lássák, hogy más kultúra illet,
Jóllehet páviánnép közt szorongok.

Majd, ha eljönnek a kék páviánok,
Magam részéről közéjük állok.
Kék színű szőrük ha éppen vedlik,
Ruhámon ott lesz tetőtől talpig.

Eljövetelükre rég számítottam.
Kérdezéskor ezt mondom nyomban
Ha faggat majd egy pávián tiszt,
Érdeklődik, én rögtön tiszt-
Érdeklődik, én rögtön tisztázom,
Ázom fázom, ázom, fázom...

Kék páviánszőr fehér ruhámon,
Tolmács nem kell, ott a szótár,
Bólintok majd minden páviánszónál,

Majd, ha eljönnek a kék páviánok,
Minden rémképet valóra váltók,
Ülőgumóik alatt aranyzsámoly,
Míg holdra bőgnek az országházból.

Aztán eső jön hosszú fonálban,
Mossa-mossa kék csuhámat.
Alóla előjön a hófehér öltöny,
Az egyik szót most a másikba öltöm.
Az egyik szót most a másikba öltöm.

Állok ott majd hófehéren,
Ezt is megértem, kérem szépen.
Ezt is megértem, kérem szépen.

Most meg zöldek jönnek, sok rinocérosz,
Vezérük egy nagy kultúrhérosz.
Ejha! Szarvuk az orron, rajta meg csillag,
Megszállnak mindent, s zölden csillog.

Az anyjuk istenit! Elvágódok,
Csillaghordó rinocérosz,
Zöld csillaghordó rinocérosz,
Zöld csillaghordó rinocérosz,

Országnak háza zöldben csillog,
A napra bőg sok rinocérosz.
A páviánok villákba bújnak,
Ott panaszkodnak az anyjuknak.

A páviánok villákba bújnak,
Ott panaszkodnak az anyjuknak.
Én meg itt állok hófehérben,
Kérem szépen, kérem szépen.

Új szótár van, muszlim, vagy mi,
Ana ha beg bah, így kell szeretni.
Ana ha beg bah, így kell szeretni.
Új szótár van, muszlim, vagy mi.

Zöld világ jött, már kék sincsen,
Na most ellenállok, kérem szépen.
Nyíltan hányok magamra keresztet,
Lássák, hogy más kultúra illet,
Hogy engem más kultúra illet,
Csak a saját kultúrám illet.

A hírt vigyétek meg a gyerekeinknek,
Hogy minket a saját kultúránk illet,
Vigyétek meg a gyerekeinknek,
A hírt, hogy nem! Nem!
A hírt, hogy nem! Nem!
A hírt, hogy nem! Nem! Nem! Nem!

https://www.youtube.com/watch?v=DK4-J9ecy9w

 

 

        - Ennyire majmok lennénk? Netán ennyire kikövetkeztethető tetteinből akár a jövő is? Kékek és sárgák és vörösek lennénk és majomországban élnénk valóban, ahol majom vacsoraemléktől zúg a majomreterát?
        - Uraim, elvtársak, kedves barátaim, fijjug : "Nyíltan hányok magamra keresztet. lássák, hogy más kultúra illet...
        - Eltávolodom bármitől és bárkitől, és visszatalálok bárhonnan bárhova és...A seggemet, meg olyan színűre festem amilyenre akarom. Lehetőleg akrillal, mert az gyorsan köt, jó a tapintása, vízhatlan és lehet símogatni.

       - Ilyen egyszerű....Haha...

    

14 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr552035211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.05.27. 18:33:40

Ne feledjük, két cég van jelen, s talán nem hibázom túl nagyot feltételezve, hogy a szerző - most B.G. -ra gondolok - színpadi rendező is lévén, talán erre gondolt… (Vagy a "Gondolta a fene…" érvényes?) Leírom hát:
A "Rhinocéros" című színdarabot Eugène Ionesco írta, aki - most olvastam - Szlatinán született és Párizsban halt meg. És bizony-bizony a mondanivalója nem áll messze az itt megjelenítettektől.
Adalék még, hogy Méhes György meseregényében (?), a Győzelmes Gábriel-ben a kifejezetten nácinak ábrázolt, ám felismerhetően szekus vonásokkal rendelkező gárda tagjainak neve gorilla. Ezt a szót akkoriban magyarul még nem használták mai értelmében a nagydarab őrző-védő (?) egyedekre.
Gare au gorille… mint Brassens mondotta volt :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.05.27. 18:38:59

Apró kiegészítés: régi tag a Pathafizikai Kollégium Satrafája , névsoruk eléggé vegyes ugyan, de rendkívül figyelemreméltó :-)
http://fr.wikipedia.org/wiki/Satrape_du_Collège_de_'Pataphysique

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2010.05.27. 21:29:22

@Mormogi Papa:
Érdekes társaság, ahol az elnök még csendre sem intheti a zajongókat...

Egyébként nem akartam semmiféle párhuzamot vonni, de ha Te is úgy sejted...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.05.28. 08:49:38

@inszeminator: Legfőképpen a poszthumusz tagokat nem :-) A nem emberi tagokat meg nem is lenne érdemes.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.05.28. 13:23:40

Igen igen, mbemba vagyok!

Szerintem elég érdekes, hogy mikor mazsolázgattam a címek között, akkor látva a ,,Mer' ha jönnek az árpádsávos indiánok, akkor... " címet nekem egyből a Cseh Tamás-szám (Majd, ha eljönnek a kék páviánok...) ugrott be - miközben te említed, hogy nem ismerted a számot, és mégis annyira erre rímelően adtad a címet.

Elmesélem azt, hogy pár hete az Óbester nevű kocsmában voltam, voltunk barátokkal a Keleti mellett, és a pincérnek azt mondtam: Te, a profilod pont olyan, mint a Cseh Tamásé!
Aztán úgy megörült, hogy beszélgettünk vagyfélórát. Erre fel adott nekem egy cédét, Cseh Tamás-válogatást, merthogy ő is nagyon szerette őt.

Én még mindig nem másoltam le, nem adtam vissza, amiért gyalázatosnak érzem magam. Ezért bűnhődésképp újra leírom az Óbester nevét. Reklámot minden jó embernek és kocsmának! :))

obester.fw.hu/index2.htm

Most látom, hogy nem kocsma, hanem borozó. Szerintem még jobban hangzik!

-tara- · http://hegyek-lanya.blogspot.com/ 2010.06.01. 08:14:19

Kedves Inszeminátor!

Kreatív blogger díjat kaptam és mert így történt, illik továbbadnom. Téged választottalak, kérlek gyere a blogomba, vedd át tőlem és majd add tovább te is.

szeretettel
Tara

caymanos 2010.06.07. 16:41:01

@-tara-: nem csak nickekben kéne kreatívnak lenni, kislány. Sokat másolsz.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2010.06.07. 19:50:44

@caymanos:
Úgy látom figyelemmel kisérted a hölgy állomásait.
Csak azt nem értem miért nálam szólsz?
Egyébként az utóbbi időben magam is sokat idézek, nem baj az, sokszor szükség van rá, ha egy témát fel akarok vezetni.
Te jelentkeztél norvégiából?

caymanos 2010.06.08. 12:06:22

Nem lehet csak úgy írni a jóasszony blogjára, azért írtam ide. Bocs

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2010.06.08. 20:15:48

@caymanos:
Igazad van, nekem sem szokott sikerülni, ha arra járok.
Viszont megértem az óvatosságát.

caymanos 2010.06.13. 09:48:17

@inszeminator: Óvatosság, persze. Csak a neki tetsző véleményekre kíváncsi.
De ezt majd megírom neki, ha egyszer alkalmam lesz rá.
Két éve még teljesen normálisan publikált, főleg eredeti, saját dolgokat írt, aztán összevissza váltogatta a nickjét, blogját hol elértük, hol nem, mostanában meg egyre többet másolgat.
Hagyjuk, bocs mégegyszer,majd vele tisztázom.
Norvégiából én jelentkeztem, de most éppen itthon vagyok, Magyarországon.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2010.06.13. 10:35:24

@caymanos:
Sokféle blog van, derék jó caymanos!
És persze sokféle kommentelő.
Tetemes részük kíméletlen, s ettől a blogoló persze begubózik, mert sérül a lelke.
Van persze, aki hajlanadó a vitára - én blogom, KUSS legyen!

Nekem ezidáig szerencsém volt. Előfordult ugyan , hogy hülye, lapos ízléstelen klapanciákat kimoderáltam, sorban egymás után, mondván, bocs, de nem illik a témához.
( Nem prüdériából, de ne itt terjessze, hogyan bánna el és hányszor, és mi módon ezzel vagy azzal a női kommentelővel)
Egyébként lehet, hogy megbántottam a hölgyet, mert a díját nem adtam tovább.
Egyszer már besültem ezzel, nem szeretem az ilyesfajta kitárulkozást, akkor sem tettem, csak valami laza írásocskával, melyet most újra elővettem.
Kedvenc könyveim, iróim, zenéim, kolbászaim, stb...nem az én stílusom.
Abban a körben ahol szívesen előfordulok, amúgy is kijönnek ezek a témák kérdezés nélkül, és van mit megbeszélni, elvenni, hozzátenni ajnározás és édibédi nélkül.
Ha van kedved nézz be máskor is, és ne hallgasd el a véleményed.
Ü:
Insz...

caymanos 2010.06.14. 10:53:14

@inszeminator: ez a kreatív blogger cím inkább gyerekkorom képeslap küldö láncához hasonlít, ahogy öt új címre kellett küldeni lapot.
Persze már az is komoly kreatív teljesítmény, hét blogot találni, ahol még nincs kreatív cimke.
Kösz a meghívást, annak idején Gaspertől találtam ide, akit ekker linkelt a blogján, őt meg a Szálka, na arra már nem emlékszem, oda hogyan kerültem.
Ave

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.06.14. 15:50:01

@caymanos: A "lánclevél" hasonlat nagyon ül - és én már azokat sem küldtem tovább, idestova negyvenvalahány éve :-)))
Bármivel riogattak, sosem az jött be :-)))
Ekkerjoz ma már nem publikál sajnos. És páran mások se. Akiket hiányolok, úgy értem. Másokról meg már mindenki tudja, kicsodák - Pulcinella titka…
süti beállítások módosítása