inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2009.02.03. 13:53 inszeminator

Bada i Buda...

 

                 Mottó: "Hozott szalonnával egérírtást vállalok" (Örkény István)

                 Február elsején kaptam az alábbi levelet. Közzéteszem, mert érdekes, és eléggé látványos. És ebben az esetben az sem zavar, hogy más szalonnájával illetve tollával, képével ékeskedem.

 Sent: Saturday, January 31, 2009 11:13 AM
 Subject: Budapest reklámfilm 1936-ból

 "Budapest - Európa OÁZISA - reklámfilm 1936-ból!

 Különleges kincset rejt a svéd közszolgálati televízió, az SVT
internetes archívuma. A felvételek között "Bada i Buda" - azaz Fürödj
Budán!" címmel, egy 1936 nyarán készült, 11 perces Budapest
turisztikai kínálatát bemutató filmre bukkanhatunk, amelyet a svéd
filmhíradó riportere, Knut Martin készített. A film különlegessége,
hogy elõször hosszasan a levegõbõl mutatja a magyar fõvárost, aztán a
riporter megérkezik a budaörsi (!) repülõtérre. A felvételek
bemutatják a város nevezetességeit, különösen a budapesti fürdõket,
amelyeket a riporter lelkes kommentárja a világ legszebb fürdõinek
nevez, Európa legszebb városában. Valódi idõutazásban lehet részünk a
sok utcakép és a fürdõkben készített közeli felvételek láttán, és a
filmbõl természetesen nem marad el a néptánc és a hímzett terítõket
áruló matyó népviseletbe öltözött asszonyok sem.

 A turisztikai, történelmi és filmtörténeti szempontból egyaránt
különleges film az alábbi link alatt tekinthetõ meg:

 http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=615931&from=tipsa  A bejövõ
oldalon a "Bada i Buda" feliratra kell klikkelni! Betöltõdés után
magától elindul a film." 

   

1936 - Valami Hothy nevű tengerésztiszt volt itt a kormányzó, és még sehol sem volt a világháború, az a második, és nem volt még Demszky sem. Jaj bizony még ő sem.

    Az urak fürdőztek, a parasztok táncoltak, a svédek meg bámulták milyen szép város Budapest. Lehet, hogy Wallenberg is látta e filmecskét, ki tudja. Én a képeket nézve leginkább egy olyan kantáros fekete fürdőnadrágra vágyom, amilyet az urak hordtak a Gellért fürdőben. Az se lenne baj ha keresztben vagy hosszában csíkos, mert szerény vagyok...Jó, hogy vannak ilyen filmek, mert ha például a Margit híd majd összeomlik, megmutathatjuk a svédeknek korábban milyen volt. Mármint a világháború, meg Demszky előtt.

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr34920165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.02.03. 15:25:35

Nekem Mormogi Papa küldte el úgy két hete a film linkjét. Visszaigazolva látom egyik nagymamám szava járását, aki mindig azt mondta, hogy "bezzeg ha láttad volna milyen volt a '36-os Budapest". Ráadásul a légifelvételeken feltűnik az Erzsébet híd pesti hídfője alatti dunai közfürdő is, amit külön mindig emlegettek nagyszüleim.

És tessék, itt van egy tíz perces anyag a '36-os Budapestről. Érdekes módon ez az 1936-os évszám valamiféle kegyelmi állapot lehetett. Sok szempontból magunk mögött volt a Trianoni sokk, a gazdasági világválság, viszont még két évre voltunk a szomszédunkban majdan lezajló Anschlusstól, háromra a háborútól. A berlini Olimpián pedig harmadikok voltunk az éremtáblázaton. Vagy másodikok?

Egy szó, mint száz, nagy valószínűséggel nem csak a svéd opeatür kamerája látta tisztának ezt a várost és mosolygósnak az embereket.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.02.03. 15:32:58

Szinte biztos voltam benne, hogy a mormogó papának nem lesz ujdonság, és persze más okból de rád is számítottam, de én csak most nyitottam meg ezt a levelet és annyira elkapott a hév, hogy felraktam. Ha már nagyon égek a késésem miatt majd legfeljebb leveszem.
Megkapott a "boldog békeidők" hangulata, csupán erről van szó.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.02.03. 15:43:22

Dehogy kell levenni, nincs itt semmilyen késés!

Még én is gondoltam rá, hogy egyszer -és nem frissen melegében- írni kéne valamit erről a filmről.
Apám jól beszél svédül, hétvégén megmutatom neki ezt az anyagot, hátha a repi szövegen túl akad valamilyen plusz információ arról, hogy hogyan is láttak akkor minket a svédek. Majd beszámolok róla, ha lesz miről.

Egyébként a filmből az egyik kedvenc részem a díszlépésben haladó katona bakancsának bevillanó szögecses talpa! Az nagyon menő :)))

Meg aztán ez a fürdőkultúra még nem az a kimondott proli miliő volt, ami miatt manapság kerülöm az ilyen "közösségi" helyeket. Pedig egyetemista koromban, úgy 10-12 éve rendszeresen a Gellért gőzében hoztam helyre a másnaposságomat.
Mindig barátokkal mentem, habár így is mindig hesszölték az embert a homéroszok :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.02.03. 19:10:05

Jó bizony, hogy itt is megvan egy másik linken - met én a múlt-kor-on találtam frissibe - de lehet, hogy már az is másod-harmadközlés volt…
Elnézést, valóban csak Gaspernek meg Hobbiszakácsnak küldtem el a linkjét - utóbbinak, mint helyi (svédországi) lakosnak.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.02.25. 08:23:06

kedves Mindenki!
Csak hogy némileg felmelegítsem a témát, múltkoriban apámnak megmutattam ezt a svéd anyagot, aki -lévén hogy tud svédül- szinkrontolmácsolt nekem egy sort.

Tulajdonképpen ami a repi szövegen túl nagyon érdekes ebben a filmben, hogy meglehetős empátiával foglalkozik pár mondat erejéig Trianon kérdésével. Ez a pár mondat ott hangzik el, amikor a Szabadság téri országzászlót mutatják a képsorok.
Hát tulajdonképpen enyi újat tudtam most nektek elmondani eme kisebbfajta remekműről.
süti beállítások módosítása