inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2009.11.05. 20:30 inszeminator

Mennyünk' sipikázni...!

 

 

     - Na  mennyünk...! Ne bámuld már azt a vacakot - mennyünk' má...Mennyünk má sipikázni, nem hallod, tee...?

 

     - Minek neked egy ollyan, benndzín köll bele nem látod...? Na gyere má, mer'aztán semmi se lesz, és csak az idő tellett vele...Na, lódujj má...Úri bicigli, nem látod…? Nem neked való…

 

 

    

     - ...ne rángass. Köll nekem egy ilyen... Teszek rá zászlót, meg három lámpát ahogy ezen van...

    

     - ....ezen nincs is zászló, na....a lepcsések meg majd jól ellopják neked, aztán keresheted...

    

     - Nem lopják el mert kitaposom a belüket, sipikázni meg később is lehet. Ha nagyon köll eriggy egyedül, magadban, én még nézem eztet egy kicsit... 

    

     - Mennyiér is lenne egy ilyen fiatalúr...?

     

     - Mostmár muszáj közelebb mennem, illik válaszolnom a kérdésre és amúgy is szeretem, ha nyilvánosan fiatalúrnak neveznek. Az asszony kicsit távolabb húzódik, ő már menne sipikázni, de most üzletről van szó. Férfiak dolga. Rázza a gyereket a karjában, ne nyögjön.

    

     - Nem áll szándékomban túladni a portékán, engem a sipikázás érdekel, hátha sort keríthetünk arra is...Mindenesetre reménykedem.

    

     - Az élet oly rövid – lehet, hogy én még sohasem sipikáztam? Tárgyalunk, közben talán azt is megtudhatom mi az ? Az ilyen tárgyalások akkor a legérdekesebbek, amikor látszólag ugyanarról beszélünk, de valami egészen mást akarunk kideríteni. Az asszony is ezért húzódik csöndben hátrébb. Nem szól bele. Már szinte ott sincs, már nem siet sipikázni.    

 

     -  Hogy merre is lakom, hogy tán mégegyszer megnézhesse…?

 

     - Hát messze, nagyon messze, csak a véletlen sodort ide, hátha van csont a kutyámnak. Volt, persze, hogy volt – de mi lehet az a sipikázás…?

 

     - Tudományos alapossággal kell megközelítenem a lérdést, kizárásos alapon.

    

     - Termelő munka nem lehet semmiképpen, annak szabott ideje van...Eleje, vége, de mi lehet még? Onnan érdemes kezdeni mi nem lehet? Szóval munka semmi esetre sem. Karonülő gyerekkel...? Világi, netán spirituális jellegű lenne? Ez utóbbi talán mégse. Úgy érzem nem sok köze lehet a szent gyónáshoz...Valami érdesebb dolog. Kézzelfoghatóbb. Két kézzel...

 

     - Afrikában a hátukra csomagolt gyerekkel kapálnak a fekete asszonyok. Afrika más, a fejletlen szegény társadalmaikban, nincs segély, semmi sincs, talán még a sipikázást sem ismerik, annyira szegények.

 

    - Inkább  olyasvalami lehet a sipikázás, ami nem tart örökké - képes elfogyni - tárgy, fogalom?….akkor viszont mások is sipikáznak. De csak a szegényebbek, akik hosszú színes szoknyákban járnak, vagy mások is…? Vajon az úrinépek is sipikáznak…? Megőrülök, ha nem tudom kideríteni...Hasznos dolog egyáltalán...? Adóköteles...? Mit szól ehhez a dzsídípí...? A nemzetközi pénzvilág és a Neue Züricher Zeitung?

 

    –... igen negyvennyolc köccentis, és csak ez az egy van. Elég az nekem...De már láttam az ósenyben, van ott is, sokkal szebb, fehér kereke van mint a…na jó nekem mostmár igazán mennem kéne…

    

     - Aztán egész úton hazafelé gyötör a kiváncsiság. Nézem a friss szántást, a sok hófehér madarat. Sirályok ezek, szépek, jó húsban vannak. Nincs is kedvem tekerni, robogok motorosan...Valamikor Cinege hadügyminiszter gurult a fehérkerekű nyitott csajkában….Jóó napot elvtársak…Erőt egészséget miniszter elvtárs…

 

     - Püspökszilágyon, a lőtér völgyének legszebb pontján építettek maguknak vadászházat.A nagy farkaskutyák házai körül összerágott őzlábak, disznólábak, szeptember volt. A legszebb szarvasbőgés ideje...párás hideg hajnalok. Hosszú rekedtes bőgés ébresztett a sátorban. Trombita helyett - lélegzetvisszafojtva hallgattuk. Napközben somot gyüjtöttünk az erdőben - ásók, elárvult  lapátok őrízték a kiásatlan árkot.

    

     - Az is meglehet, hogy én már rengeteget sipikáztam, csak nem tudtam róla. Azt sem tartom számon mikor veszek levegőt. Legalábbis a szárazföldön. Előbb utóbb persze megnyugszom majd. Ha valaki, aki gyakran szokott sipikázni, s szánna tudatlan fogytékosságomért, lelke rajta.

 

     - Őszintén szólva, már nem is akarok oly nagyn sipikázni...A kapuból látom, hogy Franciska az idei friss vesszőket rágja a szőlőn. Hagyjam - ne hagyjam...? Az articsókáimat már csonkra rágták, nem kímélték szegény rebarbaráimat sem...Szomorú kép. A régi görögök korán rájöttek, hogy ott  szebb a szőló ahol  a birkák rágicsálták. Lehet, hogy az articsókának is használ...? Inkább ráhagyom. Rohangáljak a sárban...?

 

     - Nézem  messziről. Figyel, közelebb megyek e karóval vagy anélkül csak úgy...? Akkor ez most egy kisérlet...? Vissza a metszetlen ókorba...? Legyen az, megengedem, legyen bíókor, haha - még amúgy sem tértem  magamhoz egészen. Még mindig a sipikázás rejtélye gyötör. Szúrósan ködös az idő, nyálkásan vizes a balta nyele, lehet ilyen időben egyáltalán....?

 

- - - -

 

A fenti képhez:

 

Nem tudom , hogyan került hozzám a fiatalember - visszakerestem és jópofa dolgokat találtam a lapján. Dongó+Zorán, ennyit kellett beütni és megjelent. Pont ilyesmit kerestem, mert szeretek tekerni, de már únom az emelkedőket, s a nehéz úttalan utakat. Nagyon elkapott a lendület. Megrendeltem fölszereltem, s ha elfáradok szünetet tarthatok a tekerésben, s megy mint a szél.

     .

 

     -

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr181501939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.07. 18:37:45

1972-ben vezettem először (és majdhogynem utoljára). Mármint autót. Az nem volt olyan nagy (jó) élmény. De!
Egy délutánon vezettem kölcsön Mobylette-et is. No, az tetszett. Pedig talán 48 köccenti se vót, s a két fokozatot maga kezelte.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.11.07. 23:11:41

@Mormogi Papa:
Ez nagyon primitív, még Ming korabeli, esetleg Ping, csak egy fokozata van, meg ugyebár ott van a másik 18, a lábbal hajtott.
Állandóan feljebb akarok kapcsolni, de nem megy. Majd megszokom.
süti beállítások módosítása