inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2009.06.15. 12:53 inszeminator

Egy döbbenetes vallomás.

     - Levelet kaptam, a fenti címmel, de azt hiszem tovább kell adnom, mert nem csupán nekem szól. Nem ismerem a forrását - vannak ilyen neten kóválygó írások, nem is kutatom honnan jönnek. Van ami érdekel, van amit azonnal törlök. Ha megírta, és szakértelem birtokában tette, nyilván terjeszteni akarta az ismereteit. Ezért adom tovább íme:


" Az egyik szemem sír, a másik nevet.


1984 óta vagyok hentes és sok mindent láttam és sok helyen dolgoztam.


Nem azért dolgoztam sok helyen, mert rossz hentes vagyok, csak az ott
tapasztalt dolgokat nem tudtam összeegyeztetni a lelkemmel.


Na, nem azért mert én 45kg-os Barbi baba vagyok., ellenkezőleg! 150kg-os,
parasztgyerek, akinek helyén van a szíve, meg mindene.


De ez nem a saját reklámomról akar szólni, inkább arról, amit már régóta
el akarok mondani, de fogalmam sincs, kit érdekel és mi a búbánat az
értelme.


Még bevezetőként csak annyit, hogy 10 éve nem vagyok a szakmámban. Ja, a
lelkiismeretem miatt.


Tettem ugyan még kísérletet 2007-ben az Intersparban és a Darnózseli
húsipari cégnél.


10 évvel ezelőtt 3 féle adalékanyag létezett. A soluprat, tejpor,
szójafehérje.


Már ez elég volt nekem, hogy abbahagyjam.


A régi hentesektől azt tanultam, hogy a kolbász ( meg minden) húsból van.
Ezzel nem érdemes vitázni!


A soluprat egy igen érdekes kémiai anyag.


Az a tulajdonsága, hogy súlyának min. 10x-es víz mennyiséget képes
megkötni, sőt főzés, sütés, füstölés hatására sem engedi ki magából.


Miért kell ez az anyag?


Hús helyett.


Biztos tapasztaltál már olyat, hogy egy-egy felvágott után, "megiszod a
londoni ködöt is".


Az anyag a beleidben is működik, tehát még ott is veszi fel a folyadékot!


Régebben a parizerbe és olcsóbb hentesárukba tettek, de ma már mindenbe!


Tejpor az egy jó anyag, de mit keres a szakmámba?


Ez az anyag is húst helyettesít, mégpedig ezzel állítják be a
fehérjetartalmat, a receptúra szerinti mértékre.


A szójafehérje is húspótló, a magasabb áru termékekbe teszik, szintén a
fehérjetartalom miatt.


Tehát ha te veszel egy 2500Ft/kg áron szalámit, akkor igazából egy kb.
500Ft-os anyagot majszolsz jóízűen.


Van még egy "kedvenc" anyagom az emulgálószer. Ó ez nagyon remek!


Egyik fő funkciója a zsír megkötése, oly módon, hogy ne legyen látható!


Tehát minél több zsír van benne, annál több az emulgálószer benne!


Ezt a szájpadlásodon érezheted legelőbb amikor "fent ragad" a falat.


Az elmúlt 10 év alatt az adalékanyagok arzenálja alakult ki.


Nem hiszed? www.adalekanyag.lap.hu


Lassan nincs szükség a szakmámra!


Tovább.


A másik kedvenc, de ide tartózó témakör a: műbelek.


A műbél színe, állaga alkalmas arra, hogy megtévessze a vásárlót.


Pl.: egy jó barna színű virsliről azt gondoljuk, milyen jól meg van
füstölve. Ja. Míg le nem húzod a celofánt...


Emberek!


A húsipari termékek húsból, némi zsiradékból, valódi fűszerekből állnak,
amit a végén füstőlnek és/vagy főznek!


Az összes többi max.20% húst tartalmazó: SZEMÉT!


Mi a megoldás?


Háznál vásárolni vagy kicsi hentesnél falun.


A multikat kerüljük, úgyis hülye biorobotnak és kísérleti nyúlnak néznek,
akiken ki lehet próbálni a MEGA PRIMITÍV reklámjaikat. " Megveszem mer
ócsó" " vegyé, vásárolj, egyé, fogyassz, hízá, legyél ökör,
használhatatlan fogyasztó aki elsőre mindent megvesz, mert "ócsó."


      - Hogy mennyi igazságtartalma van a levélnek, nem tudom megitélni. Azt viszont már észrevettem, hogy manipulálva vagyok, mert valami sütemény, egyéb elfogyasztása után, amit éppen csak unalmamban ettem, noha éhes nem voltam, hitelen feltünően megnőtt az étvágyam. Ugyanez áll bizonyos szénsavas italokra, a sör kivételével. Lehet, hogy a sör nem bírja el a manipulálást?
Igyunk tiszta vizet.

 

33 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr111186152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-tara- · http://hegyek-lanya.blogspot.com/ 2009.06.15. 14:39:56

Valószínűleg a levél minden szava igaz. És nem kizárólag a hentesárukkal ban baj. Nézzetek meg egy egyszerű zsemlemorzsás (leánykori nevén prézli) zacskót. Néha ki lehet fogni olyat, ami lisztből, vízből és sóból áll. Fehér lisztból, az igaz, de ezt veszem én is, bár minden máshoz teljes kiőrlésűt használok. Viszont más készítő telerakja ezerféle adalékanyaggal, olvassátok el csak a zacskón az összetételét, meg fogtok lepődni. Már akit érdekel, mit eszik.

És rengeteg további húsmentes készítmény is bátran nevezhető szemétnek. Húsosat sosem veszek, de minden egyebet is csak jó helyről, igyekszem kikerülni a mérgeket. Nem könnyű.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.15. 17:41:10

A "Panírpor"-tól nekem is égnek áll a hajam…
De ne feledjük el, hogy már a hatvanas években az a mondás járta (igaz, más okból), hogy aki élelmiszergyárban dolgozik, az tuti nem fog a termékéből enni…

Csutakaszürkeló 2009.06.15. 17:51:27

Azok a régi szép idők, amikor még csak azon háborgott a tudatos vásárló, hogy nutriahúst kevernek a felvágottba... Ma meg örülsz a patkányfaroknak, mert az legalább nem szintetikus adalék...

Csutakaszürkeló 2009.06.15. 21:03:14

@Mormogi Papa: No, de a vakondot még a legelvetemültebb sem eszi meg...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.15. 22:22:22

@Csutakaszürkeló:
Megnézitek?
barikad.hu/node/31001

Nálam fenn van a kommentek között, itt meg valaki cenzúrázott...Vagy csak a blogmotor...?
Mindenesetre áthoztam, mert tök jó cikk.
Kéne egy ilyen pasas nálunk is mondjuk valami lakatlan köves volt szovjet lőtéren.
Néha az agyam eldobom, miket kapnak a mai bennlakók, csak azért mert humánusan kell őket simogatni.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.15. 22:37:03

@inszeminator: Néztem, újraolvastam :-)
Még valamiben áll első helyen az USA: az egy állampolgárra eső elítéltek számában...
És minden tipp helyett: elég megnézni egy ottani börtönfilmet: bizonyos egyedek a hollywoodi kvótánál (ami - nem éppen egyenlőségpártian - előírja, hány százalékban kell minimum kissebbségieket szerepeltetni - akár tetszik, akár nem... avagy hogy került a Robin Hood filmbe a szaracén? :-) jóval többen vannak...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.16. 07:48:13

.@Mormogi Papa:
Közben rájöttem, hogy én vagyok az ostoba, mert a Csutak sivatagi ajánlása a Trubinyi cikkhez tartozott és ott meg is volt.

Tegnap este próbáltam memorizálni, hogy a börtönben töltött időm alatt hány cigánnyal találkoztam.
Igaz régen volt, de akkor is.
Gyüjtő, kisfogház+Fő utca, felnőttek között, igaz mind politikai, egy sem.
Sátoraljaujhelyen a fiatalkoruak között volt viszont politikai cigánygyerek két darab, mindkettő félcigány de összességében kevesebb mint 10 százalék.
Ezt persze nem a kor és a körülmények ajnározásaként emlitem, csak mint érdekességet.
A mostani arányokba bele sem merek gondolni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.06.16. 17:35:47

Nézzétek csak!

Egyszer, régebben, találtam egy érdekes összefoglalót az élelmiszer-adalékanyagokról a Magyar Elektronikus Könyvtárban. Elég döbbenetes. (Mivel én többszörös élelmiszeralleriával kínlódok évtizedek (gyakorlatilag: születésem) óta, szükségem volt ezekre az információkra. De, mint megtudtam, ez nem csak örökletes probléma lehet. A megnövekedett adalékanyag-terhelés miatt mindekit érint/érinthet. És azt is megtudtam, hogy ez egy öngerjesztő folyamat: ha egyféle alllergia kialakul, akkor az "jó eséllyel" újabb allergiákat is generál.)


www.mek.oszk.hu/01200/01215/

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.18. 13:18:06

A helyzet az hogy tragédia, amit ma Magyarországon élelmiszer címszó alatt megetetnek velünk, illetve amit önszántunkból megeszünk.
Pedig a gasztronómia, a gasztrokultúra is szerves részét képezi identitásunknak. Persze mit lehet tenni, amikor már a paraszt is nemritkán a Lidlibe és a Pónimárketba veszi meg a tejet és a kenyeret? Arról nem is beszélve, hogy -tisztelet a kivételnek- a magyar hentes is gond nélkül átb*szarintja a honfitársát. Hova vezet ez?

Némileg a témába vág az alábbi írás, ajánlom szeretettel:

buvosszakacs.blog.hu/2008/01/12/kolbasz_boldog_disznobol

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.19. 17:35:20

@bbjnick:
Megnéztem a mek oszk.hu-t, de csak egy kicsit, mert nem értek hozzá, és félek, hogy még ostobábbá válok tőle.
@Gasper:
Jó, hogy betetted, mert érdemes volt elolvasni.
Azonkívül a Daudet féle Tarasconi Tartarinban kissé megelőlegezve létezik az emberi hülyeség, mert a vasárnapi vadászaton, mivel már mindent kiirtottak a környékükön a feldobott kalapjaikat lövöldözik.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.20. 20:41:08

@inszeminator: én azért is szeretem a belinkelt írást (először az MN Magazinban jelent meg), mert többek között arról is szól, hogy a gasztronómia igenis a kultúránk -valamint minden nép, népcsoport kultúrájának és identitásának- részét képezi. És sajnos ebben is rosszul áll a szénánk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.22. 21:35:20

a csapvízbe is raknak! tudatmódosítót!
:)
de egyébként tényleg raknak minden hülyeséget az ételbe ,lehet h inkább mégis hazai termékeket kéne gyártani? lehet. biztos.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.22. 21:37:29

@bbjnick: én is allergiássá váltam, de először a permetező helikoptereket gondoltam az okának, részben biztos ez is, de az is szinte bizonyos, h a mesterséges ételek sem segítenek az egészség megőrzésében, hanem pont ellenkezőleg.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.23. 08:13:54

@tesz-vesz:
"de egyébként tényleg raknak minden hülyeséget az ételbe ,lehet h inkább mégis hazai termékeket kéne gyártani? lehet. biztos." - írod.

Már nem is tudom hol vagyok igazán otthon - itt a faluban, vagy vasárnaponként odafönn, a nagyfaluban?
Az igazi történések természetesen inkább innen valók, mert a nagyváros forgatagában alig mozdul a világ.
Idelenn pedig az évszakok forgatják az idő kerekét.
Ami a hazai terméket illeti - megkérdeztem a szomszédot miért nem tart tyúkokat?
Hát nem érdemes, azt mondja - csupa ráfizetés, mert az "ósenybe" ezt így mondják, féláron megkapom.
Aztán néhány nap múlva csak tele lett az a csirkeól, mert csak kell az nna!
Ebből semmi egyéb nem következik számomra, minthogy addig van remény amíg a magyar paraszt nem adja fel. Amig működik benne a csakazértis...Amíg a munkája élteti, amig nem sűllyed a nagypofájú sültgalambhajhászok szintjére.
Ha megtörténne az önfeladás szégyene, visszavonhatatlanul kiszolgáltatottakká válnánk.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 15:19:54

@inszeminator:
Meg ha lenne, aki megvédené, hogy a saját két kezének munkájával, orcája verejtékével megtermelt javakat ne mások élvezzék ingyen… Esetleg egy Gendarmerie National :-)
(Olvastam odaát.)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.23. 20:47:43

Szerintem nagyon jó kezdeményezés ez a szociális bolthálózat, amikor a termelők közvetlenül tudják eljuttatni árujukat a saját maguk által fenntartott boltokba. Mondjuk számomra ez a "szociális" jelző rettenetesen hangzik.
De erre a gondolatra egy teljes országot behálózó bolthálózatot lehetne létrehozni, ahogyan annak idején a Hangya Szövetkezet is működött. Azaz a termelők kereskedelmi szövetkezeteként.

Úgy két hete volt a Heti Válaszban egy érdekes cikk arról, hogy minden faluban kéne egy Lidli és Pónimárket mellett létrehozni egy-egy ilyen termelői boltot, ahol a helyi, regionálisan(!) megtermelt és előállított élelmiszereket lehetne árulni.
Lehet hogy ez volna az utolsó lehetőség a háztáji mezőgazdaság számára?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 20:54:34

@Gasper: Igen, a Hangya Szövetkezet. Ha jól emlékszem, nem a háború előtt fojtották meg...
A regionális meg még a zusában is működött olyan szinten, hogy ha egy postacsomag-áruház (vagy hogy is hívták: Mail Order) beköltözött egy államba (Eu-ban: országba), azt csak úgy tehette meg, ha helybéli termelőket is kezdett foglalkoztatni, és nem csak helyben, de egész hálózatában árulta a termékeiket. Legalábbis az 1955-ős katalógusom ezt hírdeti a címlapján...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.06.23. 21:07:21

@Mormogi Papa: Ilyen menő katalógusod van? :)))

Én meg a múltkoriban az antikváriumban találtam egy 1942-es Budapest telefonkönyvet. Megtaláltam benne három dédszülőmet, titulussal, címmel, telefonszámmal. Döbbenetes élmény volt!
Meg is vettem volna ezt a telefonkönyvet, ha a szarháziak nem 8000 (nyolcezer) forintot kérnek érte.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 21:43:45

@Gasper: Még gimnazista koromban vettem - mit mondjak: megérte. Igen, vettem egy antikváriumban, s néha még ma is rácsodálkozom. Sears, Roebuck and co. - őszi-téli 1955-ből.
Öt évvel ezelőtt volt itt egy amerikai könyvelőnő, aki rengeteg katalógust küldetett magának (szakmai ártalomból: nála számolták el a költségeket a kinti kollégák). Nos, azt mondta, a cég ma is működik. Talán nem véletlenül :-)))

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.24. 08:39:17

@Gasper:
Ha volna a hangyánál kisebb hasznos tevékenységet folytató teremtvény - biztos van - arról lehetne elnevezni azt a széleskörűen elterjedt cserekereskedelmet amit falun tapasztalok.
Mert fontos a pénz itt is, de kapósabb a "mivel tudnék hozzájárulni", a "hogyan hálálhatnám meg", a "mire lenne szüksége" stb kérdéssor és a kaláka, amit soha nem fog tudni lemészárolni az adóhivatal.
Most szedte le a szomszédom a cseresznyémet , a többi a madaraké, piacra vitte és megkímélt 15 rongy kidobásától egy komplett felujítással, amibe a kipuffogóm került volna.
Így megy ez - hogy valaki klasszikust is idézzek.

Csutakaszürkeló 2009.06.24. 18:54:04

Ahhoz, hogy a helyi termelő (példul a szomszédom) el tudja adni helyben azt, amit megtermelt (helyette a tehene-i), többen kéne lakni a faluban. A falvakban. Gondolom, akiknek a szüleit, nagyszüleit úgy szippantotta be a cocilista nagyváros, az visszaköltözhetne "vidékre". Le a nyolcadikról! (Nem győzöm hangsúlyozni, egy nagyvárosi panel árából, speciel a mi vidékünkön, úgy veszel 10db portát, hogy még marad is "valamibe kezdeni".) Lehet, hogy lenne sok nájlonparaszt, de lenne kinek iskolát fenntartani, lenne kinek rendeljen az orvos, lehet, hogy még tágított látókörű polgármesterek és képviselők is kerülnének így, és végül, de nem utolsósorban, a szomszédnak megérné beszerezni az unijós elvtársak elvi elvárásainak megfelelő berendezést a fejéshez, és nem szorulna arra, hogy ezerötös zsigájával amolyan tej-feketézőként járja be a környező településeket minden áldott reggel.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.25. 15:05:24

@Csutakaszürkeló:
Azt hiszem aránylag jó helyzetben vagyok.
A házam előtti buszmegállóban várakozóknak már a felét sem ismerem.
Főleg fiatal házasok merészkednek ki a közeli városból, legtöbbjük kisgyerekkel.
Kedvem volna egy postot írni arról a 16 évről amit idelenn töltöttem.
Vannak dolgok, melyek már itt is a régmult kategórájába tartoznak, némelyiket bánom is, hogy eltűnt.
Európai falu - ez lenne a címe, mert láttam ilyen táblát a környéken.
Falunak falu, de mennyiben európai azt nem tudom.
Mindenesetre jobb körülmények között az mint a Te környéked. Boldog lennék, ha az itteni helyzet lenne általános, de azt hiszem messze vagyunk tőle.

Csutakaszürkeló 2009.06.25. 19:40:46

@inszeminator: A za zejrópai falu felirat a táblán azt jelenti, hogy benne vagytok a LEADER-programban (már ha jól írtam, persze).
Amúgy azt próbáltam érzékeltetni, hogy nagymértékű társadalmi és egzisztenciális "mozgások" nélkül ennek az országnak vége. Itt emberek sokaságának kell végre felállítania egy (amolyan hazafias) értékrendet, aztán, akár a jelenlegi, oly gondosan felépített egzisztenciát is eldobva, belekezdeni az építésbe. Bevállalni, mint anno az Újvilágban. Nem szabad pártokra és politikusokra várni. Tudod, ez a kis falu - egy ideje már tudatosan figyelem a dolgot - mindig leképezi, valami láthatatlan és óriási pantográf által, arányaiban precízen, az ország gazdasági- és közállapotait. Sőt, valahogy előbb jelentkeznek a tünetek itt, nálunk. ...Látom, látom a jövőt... Engedelmeddel, ezeket jegyeztem (volna) be, egyebek mellett - mint valamelyest idevágókat: magyarido.blog.hu/2008/07/17/csutak_falun_3
magyarido.blog.hu/2008/08/27/csutak_falun_10
magyarido.blog.hu/2008/07/12/csutak_falun_1
magyarido.blog.hu/2008/07/14/csutak_a_klerikakis_reakcio_szekertoloja_1

orbispictus 2009.06.25. 19:55:36

@Csutakaszürkeló:
Kedves Csutak, - gondolom, nem akarod közhírré tenni, mely vidéken lakozol, - azonban az újságokat elnézve, már falun is nagyon drágák az ingatlanok, - így, nagyon örülnék, ha megneveznél a környéketeken néhány falut, ahol érdemes lenne körülnézni.
Lányomat, - aki keramikus, - szeretném rábeszélni arra, hogy faluba költözzön.
Én, egy kicsi faluban nőttem fel, - és ma is őrzöm az ott megélt ezernyi szép emléket.
Egy kis közösség volt, - ahol mindenki mindenkit ismert, és mindenki mindenkinek köszönt.
Igaz, akkor és ott, az élet is, az emberek is mások voltak.
Üdv. Márta

Csutakaszürkeló 2009.06.25. 20:29:41

@orbispictus: Küldtem üzenetet, remélem jól ügyeskedtem és megkaptad. Jelezz, ha kell konkrét segítség.

orbispictus 2009.06.25. 20:48:58

Kedves Csutak!
Megkaptam, és szívből köszönöm!
Üdv: Márta

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.25. 23:07:56

@Csutakaszürkeló:
"Sinka István emléket akart állítani azoknak a „hajdan volt társaknak”, akik ismeretlenül süllyedtek el a pusztán. Valahova, valami időtálló anyagba (vers) belekaparni ezeket a neveket, hogy velük előhívhatóak maradjanak azok a lét szeletkék, amiket – akiket ő annyira értékesnek és méltónak gondolt." - írod.

A fekete bojtár egyik legdöbbenetesebb képe, a búcsú a bátyjától.
Látja a szemében a közeli halált.
Lehet, hogy éppen ez indította benne az emlékállítás gondolatát.

Mi nem vagyunk LEADER falu, csak amolyan büszke tartásos.

Pantográf. De régen hallottam ezt a szót.
Szerettem volna pantográfus lenni, mert szégyelltem a takaritást. Pedig hogy örültem neki, hogy egyáltalán...
Hogy fölvettek végre valahova...
Néztem a pantográfust és álmodoztam.

Csutakaszürkeló 2009.06.26. 18:07:52

@inszeminator: Itten mellébeszéd nincs, aki európai falu, az LEADER község is! Tábla csak így jár! Úgyhogy...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.26. 21:25:15

@Csutakaszürkeló:
Hahhh!
Nem is község - közösség!
Én nyertem! Úgyhogy...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.06.28. 08:09:27

@bbjnick:

"Tudod, ez a kis falu - egy ideje már tudatosan figyelem a dolgot - mindig leképezi, valami láthatatlan és óriási pantográf által, arányaiban precízen, az ország gazdasági- és közállapotait. Sőt, valahogy előbb jelentkeznek a tünetek itt, nálunk. ...Látom, látom a jövőt...” -írta Csutak, én meg azon gondokoztam, hozzátegyem e a saját duplacsavaromat.
Hát most teszem meg.

Ketten voltunk férfiak a szövetkezetben, ahol tervezőként dolgoztam.
Jó pénz, otthoni munka, bedolgozóként több falu asszonynépessége. Devizabevétel.
Ilyen helyekre pályáztak az elvtársak asszonyai. Nekünk is le kellett váltani a régit, mert újat kaptunk nevezetes családból. A hölgy a munkásörség csúcsairól jött. Egy év alatt padlón voltunk. Lassan kínlódva jutottunk el a 80-as évek végéig. Elképesztő volt látni, hogy a falusi bedolgozó asszonyok minden elnökválasztás előtt fillérekért megvehetők. Hogy odafönn mit művelnek, hogy a felügyelőbizottság elnöke azzal dicsekszik, hogy egyetlen bécsi útból kosit lehet venni, mert a zsebbe, retikülbe gyürt árut jó pénzért el lehet sózni odaát, ahol echte oszták cuccként viszik a japánok.
Aki megszólalni mert, mehetett vietnámba, ahol - az asszonynép fogyása okán és az olcsóbb munkaerő okán dolgoztattunk. Egy vietnami út is felért egy autó árával, a gyógyszer kifele ment diplomáciai mentesség alatt, az arany meg ugyanazon az úton jött vissza. De KISZ csomagok is így közlekedtek.
A rendszerváltozásra gyakorlatilag mindenki megtanulta mit és hogyan lophat ki a cégtől. Ha egy vezető kilépett, már összelopott annyit, hogy újabb, konkuráló céget alapítson.
Csutak pantográf hasonlata tökéletesen megvalósult, s mindez az állítólagos váltás előtt.
Ami maradt az egészből szétaprózódott kis tolvajbandák egymásra acsarkodása.
És mindezt egynemű, tehát tisztán női társaság vitte végbe. Néha megdöbbentem a hideg közönyön nö és nő között. Az érzéketlenségen, ahogy átgázoltak érdekük szerint a szegény valóban fillérekért dolgozó falusi asszonyokon.
Tehát: volt egy erős kéz, szervezettség, szigor, munka, bevétel, az egész világra dolgoztunk megbízhatóan. Aki itt rendelt csak az övé volt, más nem kaphatta meg.
Ezek elvtársi segitséggel nyom nélkül tüntek a semmibe. S bár az elvtársnő a fordulat évében alkalmatlansága miatt leváltódott, néhány év mulva fölbukkant, és cégével azóta is az övé a legmnagyobb része a maradéknak.
Volt egy nevezetes mondása problémák esetére:
"...megyek a Kapolyihoz, elintéztetem".

Nem másolom ide bbjnick előző sorait, de mindig felülről jön az átvehető rossz példa. Legalábbis többségében, mert az alulról jövö útját el tudja zárni a hatalom - ha akarja.

Sajnos azonban nem sok választási lehetőségünk van. A kétharmados lehetőséget pedig szerintem már sokan várják, hogy elvegyülhessenek.
Nem nagyon bízom a jöőben.

süti beállítások módosítása