inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2008.06.24. 00:00 inszeminator

Utazás hagymával szalonnabőrrel. ( 1 ) " Mi muzsikus lelkek...".

Tulajdonképpen 2-3 fős csoportokból állott a zárka népessége, de képtelen voltam bármelyikhez is csatlakozni. Szivesen vették közeledésemet, csak éppen elhallgattak, s a közelükbe érve biztatón rám mosolyogtak…mi van kölyök…?..Bárhova mentem igy fogadtak - kedvesen, mosolyukba zárkózottan. Idegen testként csapódtam hol ide, hol oda…Szivesen láttak, de éreztem mindenhol felesleges vagyok.
Legalábbis az aprócska csoportocskák közelében éreztem ilyesmit, de a nagyobb összejövetelek alkalmával soha. Ilyen alkalmak pl a hatalmas esti katonakórusok, ahol zengett a zárka, én éppen úgy üvöltöttem, mint a a ragjuktól megfosztott büszke őrnagyok.
Teljesen egyenrangúnak éreztem magam, mert éneklésben legfeljebb az Operaházban lehetnek rangok, de legalábbis főbb, meg még nagyobb szerepek, de egy zárkában, emeletes ágyak és poloskabogarak között…?
Igy hát a hosszú délutánokon sok üres órát töltöttem a zárka közepén nyikorgó kecskelábú asztal mellett, annak valamely oldalán s valamely végében aszerint melyik csoportocskához tudom legjobban közeliteni a jobb fülemet, mert a bal még mindig teljesen süket a kisfogházbéli kezelések után.
A hangok furcsán keverednek körülöttem, ez rendben lenne már majdnem megszoktam - de legtöbbször képtelen vagyok felismerni a suttogva szélesedő viták, megbeszélések tárgyát….Miről beszélnek ezek…?..Olyan dolgokról, melyekről nem is hallottam soha, és szerintem nem voltak, nem is lehettek semmilyen összefüggésben a korábbi eseményekkel….Néha persze elbizonytalanodtam, hiszen mit is tudhattam én a világról…?..Már korábban is evett a fene, hogy valódi hireket szerezzek, mert fonosnak tartottam…Ettől tettem volna függővé a végső elhatározást - menni, vagy maradni..Üzentek Svájcból, hogy várnak a régi helyemen Heimbergeben, ahol mint háborús kisgyerek annyira jól éreztem magam, hogy még az anyanyelvemet is majd elfelejtettem. Anyámék nagy zavarba estek, hogy világot járt fiacskájuk bern-düccsben próbál kommunikálni az iskolában.
Az igazságot szerettem volna megismerni, de csak egyre zavarodottabb lettem a sokféle mendemondától, melyek persze mind mind valódi biztos értesülések, és egytől egyig cáfolhatatlanok. Idővel azonban felhagytam a ksérletezéssel, s úgy döntöttem maradok egymagam ahogy eddig is voltam. Egyedül Szurdi úrnak van igaza, Ő biztos pont pedig csak raktáros valami vasgyárfélében, de ő már elveszejtette egyik fontos belsőségét még az ötvenes évek elején, benne megbizhatok. Eszembe jutottak rémüldözései amikor a Bányász gondolkodott a vallomása megváltoztatásán - csak azt ne az Istenért ne, jajaj, maga nem tudja mit beszél - ha csak kicsit is változtat a vallomásán máris követelik magtálól az újabbat és sosincs vége…Maga kommunista, bizik az elvtársaiban, felejtse már el ezt a baromságot…
Persze továbbra is üldögéltem valamelyik padon csukott szemekkel kissé hátrdőlve, s valamely felső ágy végének támaszkodva, s viz alattinak tűnt igy félig süketen a zárka. Csúnya dolognak éreztem akkor is a hallgatózást, és szegény nővérem feddése jutott eszembe, hogy a “bűn mocsarában fetrengek”.  De hiszen rettenetes kiváncsiság gyötört, képtelen voltam ellent állani a kisértésnek.
Mindaz amiről tudtam, de legalábbis tudhattam, mert épp úgy értesültem róla, mont bárki más, itt szinte szóba sem került. Néha megdöbbentő volt számomra, mennyire figyelmen kivűl hagyják az általam és persze szűkebb környezetem által fontosna tartott eseményeket….Egyáltalán - ugyan arról a néhány napról folyik itt a vita…?
Mindenki ismerte a történteket - magam is..Tudtam a részvevők hősiese harcáról - az amerikai csapatok közeledéséről ..Már Bécsben vannak, csak várnak még valamire….És persze minden megoldódik…Tartsatok ki…Mert hiszen gyorsan terjedtek a hirek és a rádió is ontotta folyamatosan a lelkesitö buzditásokat..Csak hát….Éppen itt, és most kell végre megtudnom, hogy minek….?

folyt.köv.2.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: fő utca


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr91503762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása