inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2008.11.28. 12:21 inszeminator

Tótawééé magánegyháza.

 

 

        A rendszerváltás után előbújtak a bátrak. Eleinte még kevesen voltak, de azóta jócskán megszaporodtak. Böfögtek, fingottak is egy kicsit az idegen környezetben, jól esett a sivár szellemi egyenkoszt után ( azért ott is le kellett tenni valamit az asztalra), majd lopva körülnéztek, de nem szólt rájuk senki, hát felegyenesedtek és kihúzták magukat. Beesett mellüket teleszívták friss levegővel, vézna csontjaikon izmocskák dudorodtak, s ahogy dudorodtak és egyre csak dudorodtak, a hangjuk is megjött, sohasem gondolták volna, hogy olyan is van nekik...

        Itt vagyunk...! Íme az új világ, a miénk, a bátraké, akik lapítottunk ugyan a nagy közösben, de mennyire másként lapítottunk, mint a többi, a sok szánalmas kis hülye, a proli lapítók sötét masszája... Progresszív lapítás volt a mienk, és ezt most bárki megláthatja. Csakhát...telik az idő, múlik az esztendő, kopik az egykor progresszíven lapítók bakkancsa is a nagy előrerohanásban, és szaporodnak a lihegve követők. Jön, ragad a massza, nem nyugszik, többet akar, jönnek mind akik ráéreztek a nagy szavak ízére. Már nem csak bekiabálni akarnak, de át is vennék a vezénylő pálcát, és akkor mi lesz...? Hová lesz a stallung, a megbecsülés a tisztelet...? A bátor zavarkeltés már kevés ebben a közegben, muszáj lejjebb ereszkedni. Már a követők a megvetettek, a lenézettek diktálnak, hova jutunk így Uramisten..? - "ha csak a szokásos módon szolgálom ki őket, túlhaladnak rajtam, kevés leszek prófétának, eldobnak mint egy ócska kapanyelet..."

        Szegény Tótawééé, egyre mélyebbre kell süllyedned a szarban, lehúz az egyházad tömör masszája, rossz alapokra építetted. Hidd el már az sem segít rajtad, hogy kimoderálod az odatévedő idegen, kicsit kritikus, gunyoros hozzászólásokat, melyeket nem egyházad lihegő csápolói írtak...Visszafelé haladsz az időben, de ez a Te bajod, élned kell valamiből, értelek. Recesszó van, illetve dehogy van, még csak lesz, de mekkora, merazorbán meg a többi gennyládaegyházsöpredék reánk teríti évezredek gennyes mocskát..jajajaj....Olyasmiről is írnod kell amiről fogalmad sincs, de a hangnem megfelel korábbi időszakok elvárásainak. Mit tudsz te az egyházak belső életéről...? Külsőségeket, azok mindig is voltak, s az egyházak valami miatt mégis túlélték. Inkább azt boncolgatnád miért.? Ahhoz viszont kevés vagy. A szar, amit másokra kenegetsz lemosható. Ami rajtad szárad, az a maradandó. Megszoktad már a szagát, vele és belőle élsz, de akkor is.

50 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr99792885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.11.28. 19:58:38

Biztosan oka van, hogy Tóta nekiment a reformátusoknak.

Biztosan oka van, hogy ez a refomatáknál leverte az ékszíjat.

Biztosan oka van Hegedűs Lórántnak, hogy mindenért zsidózik.

Biztosan mindenkinek igaza van.

Csak a tököm van tele ezzel.

Minddel.

A hit magánügy.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.28. 20:49:19

Köszönöm, Ekkerjoz Úr - most már legalább van egy kis fogalmam róla, miről is vagyon szó.
Mert valahogy nekem a címszereplő valahogyan kimaradt - így nem is tudtam hozzászólni.
A legutolsó mondattal mélységesen egyetértek.
Én meg igyekszem mindenféle "-ózást" "-ézést" meg "-ezést" kerülni - csak néha nehezen megy :-(

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.28. 20:59:30

Megkerestem a cikket, hogy ujraolvassam. Dühített a hangneme, az általánosító gyalázó stílusa. Amit találtam az már egy másik cikk. Kétszer is megpróbáltam hozzászólni, nem ment.
Ezért írtam a saját blogomon. A Lórikafélék korábban is léteztek, kétszer is meghurcolták Apámat. A zsidóbérenc titulus kemény dolog volt református körökben. Fiatal teológusok álltak ki mellette.
Bár nem említettem, a reggeli írást nem hagyhattam szó nélkül. Apám emlékét is gyalázta.
Ezért írtam amit leírtam. Magánügy. Mint a hit.

Pilgrim 2008.11.28. 22:21:28

Kedves Inszeminátor, teljesen megértem az indulatodat. Tótawét ritkán olvasok - kizárólag koffein helyett, mint drágabolgárurat. A kereszténységgel, az egyházakkal mindig is baja volt. Azért, ami ebben a posztban is bennefoglaltatik: "az egyházak valami miatt mégis túlélték".

Éppen most írtam nálam a kommentedre, hogy a hit közösségformáló erő, amire most nagy szükség van, mint a történelem nehéz időszakaiban mindig. Talán éppen ezért nem tartom kizárólag magánügynek. A hitet, a vallást, az egyházat nem lehet bezárni magunkba, a lakásunkba, a falaink közé. Sőt azt tartanám helyesnek kereszténydemokrataként, ha a közéletben is erőteljesebben részt vennének az egyházak. A papok, lelkészek olyan szellemi tőkével rendelkeznek, amire szükség van a közéletben is.

Hatványpatkány 2008.11.28. 22:45:54

A hit valóban magánügy. (Kár, hogy ez persze csak naivkodás. Ha igaz lenne, nem lenne szükség egyházra.)
De ha már van: az egyház mint szervezet, annak tagjai és nem hitbéli megnyilvánulásai viszont közügyek.
Tótának teljesen igaza van, és ezt református keresztségem ellenére (vagy éppen azért) állítom.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.28. 23:02:34

Kedves Inszeminátor!
Ne haragudj rám - tudhattam volna a Nálad szokatlan hangnemből, hogy nem lehet kicsi haragod. Ezért sem írtam reggel.
Nem mentség, nem nyugtatás - de ma úgy látszik, békétlen nap van, ha létezik ilyen egyáltalán.
Még én is (magamhoz képest) kiállhatatlan voltam máshol, és megint máshol egyesek alaposan összekaptak.
Azon a másholon majd bocsánatot fogok kérni.
Holnap. Most nincsenek békés gondolataim.
Nyugodalmast, ha lehet.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.28. 23:11:48

Hatványpatkány.! A post a Tótacikk reggeli kiadására íródott, amit az index mint zaftos okádást hozott. Erre írtam kétszeri válszfélét ami nem jelent meg. Ez azt az érzetet keltette bennem, hogy a mondanivalón túl valamiféle zajkeltés a lényeg. Az "itt a nyilam, mibe lőjem" esete forog fenn. Amolyan csinálj már valamit Tóta ne ülj a seggeden, elalszanak a kommentelők. Zürzavar kell dolgozz meg érte...! Nincs ugyanis a cikknek apropója..Református papgyerekként nőttem fel Budapest egyik menő egyházi közösségében a Pasaréten. Sok mindent láttam, sok mindent átéltem. Az ügy nem elméletileg érintett, hanem személyesen. Mert tudom, hogy akiket gennyes geciknek aposztrofál azok között sok olyan van aki másokért végzi nehéz feladatát önkéntesen. Tisztelem és becsülöm őket, s egy ilyen léhűtő mániákus, mint a Hegedűs aki papnak nevezi magát, mert felszentelték sokat tud ártani nekik. Nem törődnek vele, teszik a dolgukat. Válogatás nélkül. De vannak tapasztalataim micsoda kéj jól belerúgni az "egyházba". Tapasztaltam kisgyerekként az isklában, s később a börtönben, szabad prédaként. Pedig nem is voltam felszentelve.

ekkerjoz 2008.11.29. 09:38:33

A saját blogján mindenki arról ír, amiről nem szégyell, Tóta is.

Van néhány blog a neten, amit azért olvasok, mert nem szalad bele a szerző hasonló ügyekbe.

Sajnos az indexet el kell adni, gondolom az egyházakat illető postok sok olvasót szereznek.

Jelen blogot nem kell eladni, nem feltétlen fontos visszatótázni.

A hit magánügy, magánügyekről lehet szépen írni.

Barátsággal, EJ.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.29. 10:41:50

" Saját blogján mindenki arról ír, amirő nem szégyell, Tóta is.
" Jelen blogot nem kell eladni, nem feltétlen fontos visszatótázni."

Első megfontolás ezek szerint: a hallgatás, a ne merj véleményt nyilvánítani, még blodoban sem és magadban sem, mert nem szeretjük.

Második megfontolás: Hallgass az okos szóra, úgysem lehet igazad, állj be szépen abba a nyájba amit az említett úr fizetett stallungjával felülről irányít...

Az Apám, hivatali idejében pont az ilyen Lóri féle elmeháborodottak ellen küzdött a református egyház berkein belül. Rendesen megkapta a magáét, s ezt mi gyerekek nagyon is megszenvedtük. Nem tette le a palástot, inkább levonult a keszonba, amikor már nem bírta a túlnyomást még "sztahanovista"-ként sem kályhákat fűtött egy tervezőirodában stb. Hat nyelven beszélt, de mindent elvállat. Hatan, olykor heten laktunk egy apró garzonban erdélyi menekültként, egy kis szobában. Nem kaphatott parókiát, mert képtelen volt visszafognia magát. Fiatal híveivel a maguk módján próbálták reformálni egyházukat. Büszke voltam rá, hogy nem törte meg semmi... még akkor is, ha sokszor elvert. Talán így vezette le a feszültségét. Nem bánom. A börtönben, Sátoraljaujhelyen, a felvétel alkalmával, amikor megmondtam Apám foglalkozását, megélénkült az addig csendes iroda. Körülvettek a felélénkült tisztek és kaptam amit kaptam...Azt se bántam...Azóta az "egyház" nagyon sokat változott - kivül is, belül is. A Lóri egy zárvány.

Igenis jogom van még ilyen zárt körben is kiállni az Apám emlékét gyalázó írás ellen, még akkor is, ha személy szerint nem is érinti.

És én is arról írok a saját blogomban amiről akarok, éppen úgy mint a Tóta csupán a magam kedve szerint, és én döntöm el mi abban a fontos. Mert abban a blogban az a fontos ami nekem fontos. Mindenki más szivesen látott vendég.
Az "okos", egyenes úton valók terelgetése engem soha sem érdekelt, mert korábban egyfolytában lökdöstek le arról az egyens útról, mint nem odavalót... Azt sem bánom már, mert így utólag baromi változatos és érdekes életet élhettem. Még köszönettel is tartozom "érdemeikért".

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.29. 13:53:58

Amúgy szerintem a hit nem magánügy.
Magánüggyé a húgymeleg diktatúra degradálta Magyarországon.

megmondÓ 2008.11.30. 20:36:07


a hit valóban nem magánügy

ha az, akkor az amiatti szenvedés is az

akkor a holokauszt is az

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.30. 21:28:29

Na ez legalább olyan mint egy haiku. És logika is van benne.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.12.01. 02:25:55

Nézd csak, kedves Inszeminátor, mit olvastam a wikipédián:

"Tóta W. Árpád (Budapest, 1977. – ) vagy másik ismert írói nevén Worluk, magyar újságíró, publiciszta, kritikus, blogger.
Eredeti szakmája angoltanár, de nem gyakorolja. Elsősorban médiakritikákat, fegyverismertetőket és közéleti publicisztikákat ír. Cikkei a Magyar Hírlap és az index.hu oldalain lettek a legismertebbek. (...)
2003–2006-ig Pilóta Rádió néven internetes adássorozatot készített Kiricsi Zoltánnal közösen.
2007 márciusától a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség európai uniós és a Miniszterelnöki Hivatal hazai forrásból vállalt finanszírozásából és megbízásából, M. Tóth Géza rendezésében készülő Modern képmesék című ismeretterjesztő animációs filmsorozat szövegírója lett, amelyet az MTV 2008 januárja óta sugároz.
Az első magyar internetes újságíró, aki Pulitzer-emlékdíjat kapott."

Kell ennél szebb káderéletrajz? Huszonévesen Pulitzer-emlékdíj? :-D Ugyan miért is? Hát azért...:-(

ü
bbjnick

ui.
A vallás nem magánügy.:-)

Quicksilver 2008.12.01. 07:57:25

Szerintem meg a hit az a végső magánügy, a vallás az már majdnem félig közügy, az egyházak meg teljesen közüggyé dolgozták fel/be magukat, de nekik meg már a hithez van elég kevés közük.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.12.01. 08:38:12

Kedves Quicksilver!

Ha megengeded, egy kicsikét, ellentmondanék:-) A hit személyes ügy (amennyiben hiszek avagy nem hiszek), bár, mivel alapvetően befolyásolja világlátásomat, magatartásomat, meghatározza a világhoz való viszonyomat, így talán mégsem egészen magánügy. A vallás ennek a megélt hitnek kerete és praxisa, tehát nyilván nem magánügy. Az Egyház pedig Krisztus látható teste, tehát mi, klerikusok, hívek és minden jóakaratú ember együtt, a mi közösségünk, tehát a mi ügyünk, a mi közügyünk. Én így látom:-) Köszönöm, hogy elolvastad soraimat:-)

ü
bbjnick

megmondÓ 2008.12.01. 09:36:36


ha a vallás magánügy

akkor bármi személyes meggyőződés is az

akkor a pártok is kussoljanak

megmondÓ 2008.12.01. 09:50:24


ha a hit magánügy

az, hogy úgy gondolod, a hit magánügy

az is magánügy

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.01. 10:53:04

bbjnick,
Jó, hogy megemlítetted a wikipédiát, nem gondoltam volna, hogy ennyire naprakész.
Igazából engem ,nem az említett úr személye érdekel, de mégis kiváncsi vagyok, mekkora távon lehet ezt a mesterséget folytatni? Mármint a teljes kiégés és bedarálódás veszélye nélkül...Mert a kívánalmak és elvátások kényszerűen és folytonosan növekednek, és ott dörmböl az ajtón a helyt követelők felhergelt serege. Már nem zavar a trágárságuk, mert tudom csupán kezdőlépése a mesterségnek, éppen úgy mint a szent nagyirodalomban. Ezzel a bátor gátszakítással megtörténik az első bevillantás a mélységes sötétségbe, ahol már mindent lehet.
Üdv.Inszeminator

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.12.01. 11:01:08

A hit a legszemélyesebb közügy.

A keresztény/keresztyén hitnek létezik egy intim és egy nyilvános része, amely igazán nem választható szét.
Ezt a hitet nyilvánvalóan nem tekinthetjük totálisan magánügynek, hisz ha az volna, akkor elég kevés köze volna az evangéliumhoz, ráadásul ha a hit csak a mi privát világunkban létezne, akkor a társadalmat nagy eséllyel eléggé torz módon rendeznénk be a magunk számára. Van erre bőven példa pro és kontra egyaránt.

Ellenben ha a hitet totális közügyként kezeljük, akkor viszont megvan a veszélye, hogy maga a személyes hit is kifingik a frázisok üres szintjén.

Egy szó, mint száz: egyik véglet sem járható út, hiszen mind a kizárólagos intim szféra, mind a külvilág felé teátrális gyakorlat komoly torzulásokat okozhat a hit gyakorlásának a szempontjából. Ráadásul az legalább olyan undorító, amikor valaki agresszív módon akar meggyőzni saját hitének, vallásának nagyszerűségéről, illetve kizárólagosságáról, mint ahogyan az is undorító, amikor az ilyen tótawé félék a maguk félinformációiból és félműveltségükből kifolyólag mondanak ki abszolútnak hitt(!!!) igazságokat az.

Quicksilver 2008.12.01. 13:34:01

bbjnick: A hit egy személyes kapcsolat az egyén és a világ(egyetem)/(isten)/(valami) között, ergo annyiban totálisan magánügy, hogy ezt hogyan éli meg valaki. A vallás ennek a kerete, ebben egyetértünk, és ahogy én is írtam, tendál a közügy felé, azaz ennek van a leginkább közügy-vonatkozása. Az egyházak viszont... hát itt sok jó véleményem nincs, az egyházak többsége a hit/vallás eladására, intézményesítésére szolgál, és minél nagyobb/szervezettebb, annál kevesebb köze van a személy igazi, őszinte hitéhez, mivel az nem intézményesíthető. A vallás az igen, ezért az egyházak nem a hittel foglalkoznak, hanem a vallással. Hogy az Egyház, így nagybetűvel Krisztus teste lenne.... hát, ha gondolod, legyen, bennem ez nagyon morbid asszociációkat kelt, de én amúgy is egy kicsit általánosabban, egyházak szempontjából értettem az egészet, hiszen a r. kat. egyház csak egy a sok létező közül. Az egyház egy intézmény, ami kiüresedett az intézményesülés folyamán, és ugyan én elhiszem, hogy elhivatott papok és hívők megpróbálják megtölteni megint hittel (pl. a szerzetesrendeknek ez elég jól sikerülhet is, az speciális eset), de mondom, maga az intézményesülés ténye a legfőbb akadály, azaz az, ami az egyházat közüggyé teszi. Innentől ez megfelel a 22-es csapdájának.

megmondÓ 2008.12.01. 16:22:22


higany

neked fogalmad sincs miről beszélsz az egyház kapcsán

nagyon hasonló logikának a mentén hadoválsz, mint mikor választott állami vezetőink az állam rosszaságáról beszélnek

az egyház nem elsősorban egy elidegenedett intézményrendszer (melynek amúgy nyilván minden intézményrendszer esetén fenáll a veszélye), bármennyire szeretnéd is így látni onnan kívülről

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.01. 17:19:24

Dél felé elmentem kaszálni. Akkor szoktam kaszálni menni, ha nem akarok otthon tartózkodni. Meg akkor is kell mennem, ha nagyon bőg Wilma és Franciska, ződet akarnak, a téli tartalékből amúgy sem kapnának. Várom, hogy valaki jelentkezzen a hirdetésemre, mert nagyon kellene két guriga széna...
Aztán megeredt valami zuhatag és bemenekültem a közeli város piacára. Éppen zártak, de még elkaptam egy utolsó csirkecombot, meg egy kishibás másodlagos frissességű karfiolt. Se széna,se valami egyéb öröm, irány haza.
A hölgyek és urak nélkülem is el tudnak vitatkozni.
Reklámra nem számítottam, de megörültem neki.
Szóvak ott jobbra az a mester aki a Mester.
Nekem Höndör B. Margit a kedvencem...És ki az a Gizike? Neki nincs képe...? Az enyém ott van, én vagyok az a farkaskutya aki á háttérben vigyorog a zászló alatt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.12.02. 07:28:48

Kedves Inszeminátor!

"Igazából engem ,nem az említett úr személye érdekel, de mégis kiváncsi vagyok, mekkora távon lehet ezt a mesterséget folytatni? Mármint a teljes kiégés és bedarálódás veszélye nélkül...Mert a kívánalmak és elvátások kényszerűen és folytonosan növekednek, és ott dörmböl az ajtón a helyt követelők felhergelt serege. Már nem zavar a trágárságuk, mert tudom csupán kezdőlépése a mesterségnek, éppen úgy mint a szent nagyirodalomban. Ezzel a bátor gátszakítással megtörténik az első bevillantás a mélységes sötétségbe, ahol már mindent lehet." - írod.

Igen, erről szól a történet.

Van Hamvasnak ez a regénye (már idéztem is belőle, ha emlékszel, a Magyar idő-blogon):

UGYANIS (regény, 1966–1967) Első kiadás: Szilveszter. Bizonyos tekintetben. Ugyanis. Az Életünk Szerkesztősége és a Magyar Írók Szövetsége Nyugat-Dunántúli Csoportja kiad., Szombathely, 1991.

Ebben Hamvas pontosan ezt a történetet játsza végig (amit a tótavé-jelenség is reprezentál). Hátborzongatóan rímel a mi korunkra, a mi kis magyar történetünkre:-(

Találtam egy Móricz Zsolt tanulmányt, amelyben Hamvas utolsó munkáiról ír, az Ugyanist is említi:

"Hamvas Béla utolsó munkáiban azt vizsgálja, mi marad a létből, ha a körülmények hatalma nem csupán átértelmezi, hanem eltünteti a bűn fogalmát, felszámolja a morált, majd megfosztja az embert énjétől. Szokatlan - paradox módon - mégis ismerős világba csöppenünk a Bizonyos tekintetben, de különösen az Ugyanis című regény lapjain. Első, felületes benyomásunk az, hogy szarkasztikus mondatokkal bőven behintett szatírát vagy antiutópiát olvasunk, amelyben inkább a paródia, mintsem a hatalom akarása jegyében értékelődnek át az értékek. A valóság azonban ennél lehangolóbb. Itt már nincsenek értékek, illetve egyetlen marad: az erkölcsi ellenállásé."

Mindezt csak azért "zúdítottam a nyakadba", mert úgy gondolom, nagyon tudnád érteni és értékelni ezt a Hamvas-regényt. Kerestem az interneten, de sajnos nem találtam. Szerintem egyetlen kiadása létezik, egy 1991-es (lásd: fentebb:-)). Könyvtárakban talán megvan. 1991-ben még léteztek könyvtárak és állománybővítés:-)

Sz'val: Ugyanis.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.12.02. 08:05:19

Kedves Quicksilver, Gasper, megmondÓ!

Ha megengeditek, idenyomok egy linket, nagyon hasonló nyomon halad a beszélgetés Pilgrim-blogján (de ez nem kereszthivatkozás):-):

hazauton.blog.hu/2008/11/26/hiszunk_e_meg_a_mesekben?fullcommentlist=1#c4123709

ü
bbjnick

Csutakaszürkeló 2008.12.02. 20:23:25

(Amit mondani akarok, arról biztosan van valami kínai vagy latin szólás, legalábbis úgy érzem, csak eszembe nem jut; maradok hát önmagamnál)
Reggel találtam a kamra sarkában egy meredt egeret, beszélünk róla?

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.02. 20:58:29

Gyere nyugodtan szürke ló, a csendben kérődző két birka nem fog zavarni. Régi szállás ez, az ajtajai ugyan bedagadt a sárga agyagba, nehéz behúzni, de a lányokat nem zavarja a huzat. Meg fogom csinálni, de momentán nincs kedvem semmihez. Pedig volna tapasztani való az istálló oldalában.
Egeret mondtál, hát igen, keveset láttam az idén, biztos vagy benne, hogy azt láttál...? Cickányos év van szerintem, olvastam könyvekben, hogy hol ilyen van hol meg amolyan. Tavaly a macskám, aki egyébként a világ legszebb macskája, sok sok egeret szállított , de mostanság inkább csak megrágott fejű cickányok meredeznek itt ott meg amott. Miért nem eszi meg a macska a cickányt...? A patkányt azt bezzeg megeszi. A fülétől a farkáig megeszi...És ahogy ropogtatja...Na most nem azért ám, egészen bizonyosan nem a Tótáról jutott eszembe, csak úgy a mindennapi vidéki populációról, a házipatkányokról, akik ha nem is látszanak állandóan, a nyomuk kikerülhetetlen.

Pilgrim 2008.12.02. 22:26:26

Egészen eddig azt hittem, hogy az enyém a világ legszebb macskája. :)

Bár ha belegondolok, a Tiéd a szabadság ízét érezve, az enyém meg a lakásba bezárva csak vakok között, félszeműként lehet király.

Csutakaszürkeló 2008.12.03. 19:12:47

Egér volt, bizony.
Szép kövér, olyan barnás szőrű. Piciny fekete gombszemeiből elröppent már az öntudat fénye...

Tudod, abba a hibába estél, hogy magadra vetted egy olyan ember provokációját, akinek "munkásságát" nem szabad többre tartani egy meredt egér kihűlt teteménél.
Egy ilyen hiú embert, mint az a publicista, akit említettél, egész egyszerűen ki kell nevetni. Jó hangosan, hogy meghallja.

A cickány nálunk a szobában rendszeres vendég. Mivel gyakorlatias gondolkodásúnak tartom magam, és mert tudom, hogy szegény jószág nem rág, hanem ragadoz, tehát nem kell féltsem tőle ezt a jó százéves vályogházat, ezért nem is szívesen teszek le ragasztós papírokat.
Nem is tennék le, ha a családom félelmében ki nem követelné.
Ha pedig éjszakai járőrtevékenységével nem mindig a legszebb álmomból riasztana föl, pláne kímélném az életét.

Csutakaszürkeló 2008.12.03. 19:21:26

Ja! Még annyit, hogy itt nálunk úgy tartják, a macska azért nem eszi meg a cickányt, mert büdös a húsa (akárcsak a vakondé), talán mert bogarakat és férgeket eszik.
A macskádnak próbáld elmagyarázni, hogy okos cica nem eszi meg a patkányt! Ez fontos lenne!

Ady Endre 2008.12.03. 20:50:20

Mindig az a felebarát, aki az útszélen fekszik. Ha zsidó, akkor a zsidó, de ha "csak" magyar, akkor a magyar az. Nem fogok toleranCIA-gyűlésekre sietve elmenni saját összevert önmagam mellett is. Mert most éppen úgy lennék politikailag korrekt.
A holocaust szörnyű volt. De itt sűrű soah-ozásunk közepette ENSZ kéksisakos békefenntartók szeme előtt vitték a bosnyák muzulmánokat kivégezni.
Mindig az útszélén fekvő, összevert, kifosztott ember mellett állj meg. És kik is azok most? A régi kérdés:"Ki az én felebarátom?"
Kérdezem én lezárt vasúti szárnyvonalak mellett bronzbőrbe öntve, várva a színesfémgyűjtő gomböntők seregét.
Kik is vannak ma kifosztva Magyarországon?
Mert lehet előző korok kifosztottjaiért harcolni tatár, török, nímöt-német ellen, hogy kellően bátraknak tűnjünk. De sajnos most a végtelen fekvő nyolcas-turbánja nem törököket takar, akiket egy-egy forró szurok-esővel elgondolkodtathatunk szándékaik felől. s ki mondja itt már az egri várvédőkkel:"A vár feladásáról szót sem ejtek"? Nincs szánalmasabb az egy tál lencséért eladott örökségnél, főleg, ha gyulyáskommunista-jóllakottsággal tesszük. S a hiány már nem is fáj, csak jóllakott ürességet érzünk.
Mert hagytuk, hogy virtuális tőkével felvásárolják azt az országot,melynek szabadságáért annyi vért ontottak.

Ady Endre 2008.12.04. 06:17:05

Meg kellene keresni, mi az, amivel éppoly egzisztenciális kockázatot vállal szenvedőkért, rászedettekért, mint édesapja a maga idejében....Éppoly megbélyegzettséget. Legfeljebb másként hívják.

Bartis Ferenc:

Férfiak krónikája

Apám harcot örökölt csupán,
én tőle hitet a küzdéshez,
s fiam győzelmet hagy maga után
fiának

üdvözlettel, búcsúzom.
Nem itt kell a virtuális térben küzdenem. Ez egy ön-és közbecsapás. Ólom-és papírfedezet nélküli súlytalan szavak. Amiért írtam:mert ez a blog legalább nem színvonaltalan. Ami nem mondható el a blogok többségéről. A szavak olyan mértékű inflációját éljük, hogy ahhoz képest az arany-és pénzfedezet nélküli spekulatív tőkeáramlás semmi. Az, hogy ez gond, majd csak akkor jövünk rá, amikor ezzel a virtuális áramlattal akarjuk a Golf-áramlatot helyettesíteni. Tényleg:honnan is indult ki ez az egész mostani pénzügyinek mondott válság?
Bocs:én kérdezni szoktam. A válaszokat meg szoktam hagyni a mindentudóknak, akik a politikai korrektség jegyében most éppen a szájpadlásunk söprik le.

Jó blogolást!!!!

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.04. 11:46:19

"Meg kellene keresni, mi az, amivel éppoly egzisztenciális kockázatot vállal szenvedőkért, rászedettekért, mint édesapja a maga idejében....Éppoly megbélyegzettséget. Legfeljebb másként hívják."

Ha olvasta volna eme "legalább nem szinvonaltalan blog" korábbi bejegyzéseit, találkozhatott volna a Kisfogház, a Fő utca, és némely részletében a sátoraljaujhelyi őrülettel is, és azok nem "ólom és papírfedezet nélküli súlytalan szavak".
Kezdje mondjuk "Szurdi úr runbájával".
Ami pedig a "megbélyegzettséget", illeti, akik nekem erről beszélnek általában nem élték át például az éberség idejében dívókat, de az utána következő éveket sem az egyházi rohadék, és mocskos ellenforradalmár kettősben csúcsosodókat sem. Jobb nem is említeni. Mindenesetre köszönöm eligazító pontos szavait.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.04. 12:07:40

Csutakaszürkeló!!!
Hogy mennyire össze vissza jönnek mennek a kommentek:Hoppá, valami bekattant, mégiscsak cickánynak kellett lennie : "Tudod,

abba a hibába estél, hogy magadra vetted egy olyan ember
provokációját, akinek "munkásságát" nem szabad többre tartani egy

meredt egér kihűlt teteménél" Namostan én emlékeztem valamire és
utánakerestem . És a cickány az az állatka melynek szinte folyamatosan
táplálkoznia kell, mert ha négy órán belül nem jut táplálékhoz kihűl
és megmered. Tehát a kérdésem...: van nálatok annyi cickánytáplálék
olyan esetekre, amikor betéved látogatóba egy cickány, hogy a
folyamatos táplálkozása biztosítva legyen...? És ekkor esett le a
tantusz. Ez a jóember aki folyamatosan kénytelen provokációkat
összegrundolni, egy nagyranőtt szellemi cickány. "Gombszemeiből
elröppen az öntudat fénye" ha, ha...ha stb.
A ragasztós papírokat én is utálom.Én féldiót használok cseréppel, meg
macskát, mindkettő ősi szokás. Alacsony az ágyam és van alatta egy
üres krémes doboz. Ha egerem van megtalálja és tologatja. Én meg
felébredek, a réms hangra, és vagy a macska, vagy a diós megoldás
következik. Egyyébként megérzem az egérszagot is. A cserepes
megoldásban az a jó, hogy nem kell feltétlenül megölnöm az egeret.
Általában áttessékelem a szomszédba.
2008/12/3 Csutakaszürkeló :

Nem tudom miért maradt le a válaszom, ezt most a gmail- ből kopiztam át, alig néhány perc különbséggel irtam az egeresre. Mindegy, remélem, most a helyére kerül. Rácsapok az enterre, hátha az kell neki.

Ady Endre 2008.12.04. 14:37:19

Kedves Inszeminátor!

Igazán nem bosszantásul írtam, amit írtam. A súlytalan szavakat pedig nyilván nem Önnek szántam, ha egyszer színvonalasnak ítéltem a leírtakat..De azért az már csak úgy van, hogy a végtelennek tűnő felületen igen sok galaktikus szemetet hordanak össze blogolás címén.
Ami pedig az éberséget illeti:ne tegyük múltidőbe, mert sajnos az még a jelen. Just to get the feeling of the underground movement..:

Nem tudom, kitartok-e a halálomig, sokszor úgy érzem, már rég feladtam.
Nagyra nő bennem B-listázott nagyapám "kétsííígbeejtő!"
felkiáltása. Az apám hányattatása 56' után, a férjem kulák nagyapjának láger utáni hallgatása, az
anyósom gyomor összerándulása a személyzeti osztály előtt, s a férjemet "jóindulatúan" intő ÁEH-s hivatalnok intelme, tartsa magát távol a leendő apósától. S kell-e
előrelátóan hátranéznem, hányan állnak még mögöttem? Megszámlálni őket,
hiányzó élőket, időtlenségbe kilépett holtakat. Ők lennének a jövőm?
Múltunk a jövő, jövőnk a múlt? Elabortált kiugrási kísérlet minden
menekülésem. Nem akarok semmit sem elérni, mert ODAérni már sosem fogok.
Odahaza.
Mert az is egy kor volt, amikor még Levegőt! követelt a költő, mostanra
már észre sem veszem, hogy vastüdős mutáns vagyok.
Kicsapódásig telítetődik látóterem a tömeg-gyomorközlekedésen, egy kiürülő
országban. Ha minden a tervszerűtlenség szerint megy, egy negyedik vonalon
is lehetek vak Ond. Az egyre növekvő hajléktalanságban építkezési terület
az egész ország. Szemembe ötlő-hatló üvegcsodák. Fényesen elszigetelt
szelek fújdolgálnak körbe.
Nézem a modern El-Camino zarándoklatán járókat:Shell-benzinkutak kagylói
jelzik a helyes útat. S még vízhólyagos sem lesz a lábuk, míg nyomják a
gázpedált.
Nem érdemes emigrálni. Idegen itthon is lehetek.
Felmutatom útilapulevelem a BKV-ellenőrnek.


ui.:ezt nem muszáj a kommentek között megjelentetni, igazán csak Önnek írtam.

üdv!

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.04. 15:07:43

Mostanában előfordult, hogy töröltem kommenteket. Ez nem is komment, ez egy szabad-vers.
Marad.

Csutakaszürkeló 2008.12.04. 21:00:00

Ady Bandi!
Valóban építési terület az egész ország: potemkin-projekteket "realizálunk", ezt adja az ájrópauniós pályázati rendszer veleszületett életveszélyes génhibája.

Csutakaszürkeló 2008.12.04. 21:02:58

Kapkodok, felejtek: Potemkin gróf művét találóan és nagyon időszerűen jellemzi Rejtő Jenő az Elátkozott partban.

Csutakaszürkeló 2008.12.04. 21:11:41

Kedves Inszeminátor!
Így, hogy mondod, tényleg cickány lehetett.
Viszont ma reggel, az a valami, aminek láttára kilenc éves leányom hangos fujj rikoltásban tört ki, azon a jellegzetes módon, ahogyan a kilenc éves kislányok szoktak, amikoris az u hangot legalább három másik magánhangzó lelkesíti át; az a valami a szoba közepén, elnyúlva s még csak el sem rejtőzve, mint a halni készülő elefánt, az most tutira egy szép kövér kisegér - teteme - volt.
Onnan fölszedni bezzeg, kimászva fájós derékkal a jó meleg ágyból, nekem kellett.
Hát így vagyunk.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.04. 21:24:46

Kedves Csutak.
Örömmel közölhetem, hogy van egy kiváló gyakorlat, fájós derékkal meleg ágyból kikelők számára. Kicsit rá kell hangolódni,de megéri.
Fölkél az ember, kimegy a fürdőszobába megmosakszik derékig hideg vízben, mondom hideg vízben, megtörölközik, visszamegy a szobájába és lenyom negyven fekvőtámaszt.( a hasnak le kell érnie, egyenes derékkal)
Utána friss és fiatalos az ember, legalábbis illik annak mutatkozni.
Na ugye, hogy cickány volt, mert azok a barnák.
Üdv: Inszeminator.

Ady Endre 2008.12.05. 14:52:39

Kedves Csutak!
Ez ma a legjövedelmezőbb vállakozás:a hajléktalanságot építeni. Én így látom hatalmas bolygó világítótest-szemeimmel.

Amint kilépek az utcára érzem a szagot. Ott marad szúrósan az orromban, megszokhatatlanul. Nem keresek embert, akiből árad. Annyiszor forgattam a fejem körbe metrón, buszon, villamoson hiába.
Az aluljáró vizeletátfolyásait követve egy hanyattfekvő mozdulatlan férfiba ütközik a szemem. Nem kell odalépve a nyaki ütőerét keresnem:látom körülötte a halál golyóálló üvegkoporsóját. Pár méterre két rendőr álldogál beszélgetve. Egyébként:buisness as usual, mindenki habzsolja az élet látványpékségét. Az eladónőtől megkérdem, mi történt. „ Semmi, csak alszik”- vágja rá torkára akadt ádámcsutkával a törpék örök tündérmeséjét. Fölbukkanva a fecsegő mélyből a locsogó felszínre, a kriptalépcsőn egy másik ember fekszik. Odalépek, megtapintom a pulzusát: szép, egyenletes, telt. Kár lenne a detoxban ébrednie. Csak alszik.
A hontalanság légifolyosóin közlekedve megadóan költözök be hajléktalanságába.


üdv!

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.05. 15:19:04

"Odalépek, megtapintom a pulzusát: szép, egyenletes, telt. Kár lenne a detoxban ébrednie. Csak alszik.
A hontalanság légifolyosóin közlekedve megadóan költözök be hajléktalanságába."

Újabb szabadvers - így megy ez...Elég csak egy pillantást vetni a környezetre s van aki pénztárcájáért nyúl lihegve.Más kisit jobban odafigyel és ilyenkor a bbjnick által kiegészített Ladányi négysoros jut eszembe:

Csak a megfeszités Uram?
Már már ecetes szivacs se?
Kezdetben két latorról volt szó,
Mi ez a tömeg körülöttem...?

Csutakaszürkeló 2008.12.05. 21:01:49

Kedves Inszeminátor, a védelem kér szót.
Porckorongsérvvel nem mén a fekvőtámasz. Úszni lejártam, innen húsz kilométerre, heti három alkalommal is (nem is voltam megfázva akkortájt soha), de e fényűzésemet mostanság nem engedi a családi kassza.
Ami végképp nem esik jól: fát vágni - azt meg muszáj. Bár jelenleg épp nincs mit. Majd talán holnap.
Hát így van ez vidéken.

Csutakaszürkeló 2008.12.05. 21:12:12

Ady Bandi!
Egyszer, mikor Budapesten jártam, két kéregető, nem is: saját maguk szerkesztette újságot (vettem egyet, versek voltak benne) áruló hajléktalan veszekedett éppen egy olyan jól szituált pestivel.
Szerették volna, ha vásárol tőlük (tán ötven forint volt), de az illető határozottan tiltakozott.
Megverni később azért akarták, mert közben ráismertek benne valami szociális ügyintézőre, aki, hát ugye hivatásszerűen őket segíti.
Ilyen hálátlanok a pesti szegény emberek, vontam le a tanulságot egy életre.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.05. 21:38:37

A felmentést megadjuk, ismerjük a vidéki gondokat. Én azonban kifejezetten szeretek fát vágni. Valamely post nagyon mély témafelvetésének, és hozzászólásainak kapcsán a mi lenne a teendő kérdésre, azt találtam mondani, hogy én ilyenkor fogom a baltámat, a nagyobbikat és kimegyek fát vágni. Neked persze nehezebb, mert a család melegben akar lenni. Nálam ez nem probléma. Egy szobát fűtök, aztán vagy elfagy a vizem, a konyhában meg a fürdőszobában, vagy nem. Van kút az udvaron. A balaton 15 kilométerre van , de még nem jutott eszembe ilyenkor belemenni. Csak nézem és gyönyörködöm a látványában. Hihetetlenül szép tud lenni. Mostanában értettem meg az Egri képeit.
Remélem a porckorongsérv gyógyítható.

Ady Endre 2008.12.05. 22:46:38

kedves Csutak:Valamivel fűteni is kell:az pedig általában az alkohol..
Különben sokszor elgondolkodtam már:
szaglószervünk őrzi legmélyebben személyes életünk jó-rossz lenyomatait. Sokszor nem is tudatosul bennünk, mi hiányzik, mígnem egy régen észlelt illat vagy szag hirtelen, sokszor fájdalmasan szinte tarkón vág minket. Nemrégiben a körúton sétálva éreztem, hogy milyen idegenné váltak számomra a vendéglőkből, üzletekből kiáramló szagok. Behúzódtam egy bérház kapualjába, hogy a falusi gyermeknek oly érdekes pesti bérházszagot érezzem.

Nézzük meg a hajléktalant, aki úgy érzi, hátat fordított neki a világ; ő meg szagokból emel falat maga és a világ közé. Ezért értelmetlen a "miért nem mosdik meg, hiszen vannak helyek, ahol megteheti" felvetések. Aki ilyen egyszerűnek gondolja a megoldást, az a hajléktalanságot csak olyan állapotnak gondolja, amelyben az embernek nincs lakása. Pedig ennél sokkal többről van szó. Amikor valaki egy ilyen "szagfülkébe" menekül, úgy érzi, kivetette magából a társadalom, s így ad öntudatlanul választ a kirekesztettségre. És vajon nekünk "hajlékunk" lehet-e a bevásárlócentrum? A plázák édeskés-émelyítő világa, amelyben bárhol fellelhető az egyenillat, a légkondicionált űrhideg? Csekély vigasz, hogy intelligens mosóporunk és öblítőnk adagolja a nap huszonnégy órájában a kellemes illatot körénk.
Egy hontalan népnek minden tagja hajléktalan...

Csak tűnődés..

Kedves Inszeminátor! de jó ez a négysoros. Bár Pilinszky plakátmagánya sem semmi..

Sokszor lázadok, hogy mennyit ütnek-vágnak, már minden véres körülöttem. S akkor csöndesen felnyög valaki:Szög vagy a tenyeremben

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.12.05. 23:53:20

..."szaglószervünk érzi legmélyebben személyes életünk jó rossz lenyomatait"...

Ez ugyan végtelenül hivatalosnak hangzik, de pontos.
Háborús gyerekként éltem egy gyermektelen svájci családnál. Fényképalbumot készítettek mivé fejlődött a rongyos kis magyar gyerek, kipofásodott és majdnem elfelejtette az anyanyelvét.
A banán, az ovomaltin, a maggi leveskocka, egy bizonyosfajta svájci csokoládé, a ribizlilekvár, de legfőképpen egy fűrésztelep illata nagyon erősen képes kiváltani bennem ismert, régi érzéseket. Katonaként képes voltam egy hosszú fatelepi rakodás alkalmával, meglógni csak azért, hogy valahol lekuporodva, s az illattól körülvéve, csukott szemmel máshová képzeljem magam. Oda, ahol ez az illat belém költözött... De ugyan igy képes elkapni hangulatilag a dunai uszályok, mi dereglyének neveztük, és a kavicsdombok közelsége. És szinte rosszul esik arra gondolnom, hogy mindez valószinüleg csak közönséges biokémia. Leírható, meghatározható, valamilyen E számmal ellátva előállítható, és akkor már nem is az enyém. Akkor már akárki megveheti a boltban hazaviheti és azt csinálhat vele amit akar.
Tudom, a tudomány fejlődik, ez a dolga, sokmindent nyújt, és ugyanannyit el is vesz. Néha úgy érzem többet vesz el mint kéne, s az üresség egyre növekszik.

Ady Endre 2008.12.06. 13:47:16

Igen, a szaglás valahol a legősibb érzékelés. Egyébként nemzedékeken átívelő.
Egyszer Döbrenetei Kornél írta le, hogy az egyik versében ezt írta:"A semminek nagymosás szaga van" (remélem jól emlékszem, mert már nagyon régen olvastam ezt az írását..) Maga is meglepődött ezen a verssorán. Odaadta az apjának, aki elolvasta, és elmondta, hogy a háború legvégén, amikor menekült, mint katona, egy tanyán húzódott meg. Reggel, amikor felkelt, a kiteregetett lepedők szélfútta csattogását hallotta. És akkor azt gondolta:ez a semmi.
A fia sok évvel később, anélkül, hogy tudott volna erről, megírta versben...
Majd kikeresem, nem tudom melyik könyvében olvastam. Mindenestre érdekes.

Ady Endre 2008.12.06. 15:18:22

csutak milyen jó jégkorongérvet kapott a porckorongsérvre...
együttérzek, volt gerincproblémám. de azért mégiscsak jobb, mintha gerinctelenek lennénk..
süti beállítások módosítása