inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2008.09.22. 16:04 inszeminator

" Akinek " saját faluja van...

 

 

           Irígykedhettek, duzzoghattok, nektek nincs ilyen. Senkinek nincs ilyen. Ez az én saját falum mindenestül. Hátam megett jobbra a kocsma, középen az élelmiszer bolt, mit bolt, igazi áruház, s aztán balfele a posta meg még valami - nem szokásom hátra leskelődni. Annyit még, hogy a postán túl vannak az irodisták, mert ott van a községháza. Ott irogatnak, ha kell. Én nem tudok írni, nem is akarok - minek az...?  Előttem a hetvenes számú út, azon rohangálnak fel s alá főleg a balaton felé a népek, meg vissza is, mert valami fontos dolog lehet arrafelé. Világhíresség lehetne a falum, az bizony, de más lett híres az itt talált római kincsektől. Szerintem senki nem tudja bizonyosan hol találtak rájuk, én sem, de engem nem is érdekel. Seuso...? Valami ilyesmi...Mennyire izgatja a buta népeket néhány killó csillogó valami...Nevetséges. Szerencsére én kőből vagyok, engem senki sem fog ellopni, maradok, legfeljebb valami léghajó használhatna kikötőnek. Ha megengedném neki.,

 

       

Kőszárhegyen áll ez a beszélő szobor. Nincs rajta név, cím telefonszám, körbejártam, fotókat klszítettem róla, mert gyakran járok errefelé és nagyon megszerettem. Amikor a mögötte lévő kis áruházat nagyobbra építették, eltűnt. Kellett a hely az áruház bővitésére, s neki csak kisebb terület jutott, s ma azon áll. Ám ezt is éppen úgy uralja gőgösen erőszakos ábrázattal hideg nyugalommal és fennségesen.

      Vastagnyakú, gonosz zsellérnyúzó is lehetne, de csak egy szobor. Esetleg térplasztika. Kiváncsi lennék a történetére, mert szerintem tökéletes. Ki az az a szent őrült aki egy átlagos falu főutcájára, sőt talán központi terecskéjére föl merészel állíttatni egy ilyet...? Egy ilyen szemérmetlen akármivalamit...? És miért...Vagy nem is szent és nem is őrült...? Valami műértő despota téeszelnök találmánya lenne, hogy örök időkre bebiztosítsa hatalmát..? Elmúltak az örök idők, meg az örök barátságok. Kipusztultak a műértő despota téeszelnökök... A szomszéd városka laktanyáiba is civilek költöztek...Kiürültek a poharak, hazamentek a tatár legények. Csak a rozsdás katonatemető maradt hatalmas gesztenyefáival. Szezon van, őszi gyüjtögetés. Erős szél rázza a megsárgult ágakat - ezernyi gesztenye ratázik a csendben ázó elfelejtett sírokon.

      Hallottam, hogy egyesek egyszerűen csak kampónak nevezik a vastagnyakút. Szemétség...Talán ezért is oly dühös az arckifejezése. Amikor először megláttam Leonardo da Vinci - nek egy ceruzarajza jutott róla eszembe. Talán férfifej a címe. Akár meg is kereshetném a gugliban s mellé biggyeszthetném, de nem érdemes. Az csak egy férfi fej. Akárki lehet. Ő pedig uralkodó, még ha csupán egy falucskát átszelő főút mellett tanyázik dacosan. Akkor is az, és nekem tetszik!

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr63675994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbjnick · http://magyarido.blog.hu 2008.09.22. 23:29:27

Kedves Inszeminator!

Ez egy griff feje. Nekem legalábbis rögtön az jutott eszembe, ahogyan megláttam. Lehet, hogy túl sok Jankovics Marcell rajzfilmet láttam. De, ha jól meggondoljuk, logikus volna, ha az alkotó is erre gondolt volna: abból ahol és abból ahogyan áll...

ü
bbjnick

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.09.22. 23:55:29

Ez nekem eszembe sem jutott kedves bbjnick, én rögtön egy kissé hátra vetett, gőgös emberfejet láttam benne. Amikor nagyobb tere volt még inkább. Sehol semmi felirat nincs rajta, pedig megérdemelné. Az is lehet, hogy valami mávészkedő fasz életlenül eltalált valamit.
Üdv: Inszeminator.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.09.23. 00:00:47

Nem szabad csúnya szavakat használnom mert lemaradnak betűk és még csúnyábbak lesznek. A fasziból így lesz például az ami lett. Akaratlanul.És persze véletlenül...

ekkerjoz 2008.09.23. 08:07:57

Agresszív egy szoborzat, vagy mi, engem a velociraptor karmára emlékeztet, viszont arányos és szinte szép izé. Otthon nem állítanék ilyet, de akár jelképnek is eltudom képzelni, mondjuk az apeh portálon, vagy a közterület felügyelet előtti parkban.
Óvodák, templomok közelében nem ajánlott mű.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.09.23. 09:25:38

Joz, ez zseniális, bár ha az apeh székház elé állítanák a jónép még kisebbre húzná magát mielőtt belép a szentélybe.
süti beállítások módosítása