inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2009.04.16. 10:08 inszeminator

A tolvaj, a kádi meg az ártatlan kovácsok...

     - Folytatás a szoci nótafákhoz + Elie Wiesel furcsaságai.

 

     -Apámtól kölcsönvett könyvet adtam kölcsön a hatnapos háború idején egy zsidó kollégámnak, aki - nem akármilyen öntudat részéről - ha nem is büszkén, de egyértelmüen vállalta zsidóságát. Tipikus honi világi fickó volt, fogalma sem volt Palesztináról, az ottani eseményekről, nem is érdekelte más csak a szakmája, meg a nők.

   - Rettenetes baromságok keringtek mindenhonnan, a szociálista sajtó ügyesen keverte a szart, hol ide, hol oda húzva ügyesen növelte a homályt. Arra gondoltam talán teszek hozzá magam is a magam módján, de inkább a képet szerettem volna kicsit tisztítani, világosabbá tenni és kölcsönadtam apám könyvét a "Palesztina" címűt. Háború utáni kiadás, angol riporterek utibeszámolója Egyiptomról, Palesztináról, a zsidó merénylők harcairól ( kegyetlen mészárlások voltak ezek, most épp fordítva történnek a dolgok) zsidók és arabok mindennapi életéről stb.

   - Soha nem kaptam vissza. Robi kollégám mindig szabadkozott, hogy most ennél a családnál van, most meg a másiknál, aztán elváltak útjaink. Megirtam ezt egy kommentben az azóta megszünt judapestnek, választ is kaptam rá - nagy lehetett az érdeklődés - válaszolták. Én meg azt mondom...Robi add már vissza a könyvemet, a fene a jó dolgodat!!!!!!!!!Az akkori merénylők már mind a politikai élet eminenseivé váltak, nincs rá szükségetek.

   - No de nem ez a lényeg. Egy ottani történet a lényeg, és csupán azért jutott az eszembe, mert előző postomhoz, mely a szoci nótafákról szólt egy régi régi börtönnótát elevenítettem fel, s ehhez bbjnick:

    "Betörő a mesterségem,

nincsen abban semmi szégyen,

nem az égből várom a kajám..."

És tényleg! Van ezekben a "jóemberekben" valami masszív öntudat (büszkék arra akik, és arra, amit elértek) és rettenetesen meg tudják vetni, aki nem tudja az eredményeiket, sikereiket értékelni. (Aki nem akkora sutyerák, aljas vörös gengszter, mint ők, azt nyomoréknak tartják.) Bűnözőmentalitás, a legrosszabb fajtából!:-(

 

   - és Mormogi Papa szólt hozzá mondván:

    "Hát kérem, valahogy így kezdődött ez az "öntudat". Hogy valamelyest a stílusban maradjak: ez az a hozzáállás, amit vasvellával kéne szaporítni..."

 

    - E két komment eszembe juttatta "Palesztinát" - Robi az Úristenit hozd már vissza a könyvemet...! Nem fogja tudom, muszáj emlékezetből idéznem a történetet, mely akár a mostani kormányváltási procedúra szépségeibe is bepillantást enged.

    - Még Egyiptomban jár a két újságíró, történeteket, véleményeket gyüjtögetnek s ekkor találkoznak az alábbi történettel:

    - Juszuf a városi tolvaj - mindegy milyen város, ez a foglalkozása - szörnyű balesetet szenved munkája közben és hosszú keserves kinokat kénytelen elviselni felgyógyulása folyamán. Végül azonban felgyógyul, s első útja a kádihoz vezet igazságtételt követelve.

    - Történt ugyanis, hogy egy éjszaka, amikor Ali ereszcsatornáján igyekezett felfelé, hogy annak nyitott ablakán bemászhasson, és Ali értéktárgyait és minden ott található használhatót majdan magával vigyen,az ereszcsatorna kiszakadt a falból és Juszuf emeletnyi magasságból a porba zuhant. Keze lába eltörött, munkaképtelenné vált az életveszélyes, használhatatlan csatorna miatt.

    - A kádi megértvén és mérlegelvén a panasz súlyosságát, azonnali hatállyal berendelte Alit, aki bűnös módon elhanyagolta a csatorna állagát, de nem tudta megbüntetni a vétkest, mert Ali azt rögvest a kovácsra hárította. Nagytiszteletű kádi - mondta Ali méltósággal, immár három hónapja, hogy megbíztam a közeli kovácsot, hogy javítsa meg az ereszcsatornámat, mert baj lehet belőle. Ímé megtörtént a baj, de nem az én lelkemet terheli, mert előrelátó módon, mint látod idejében intézkedtem.

    - A kádi bölcs ember volt, behívatta a kovácsot és feltette neki a kérdést...Igaz e amit Ali előadott miszerint megbízott téged a munka elvégzésével, de te azt bűnös módon nem teljesítetted....? A kovács hebegett habogott, de végül csak elismerte Ali igazát és semmi komolyabb mentő körülményt mint a saját lustaságát nem volt képes azzal szembe állítani. A kádi pedig, mivel a bűnös hanyagság akár emberi élet kioltására is alkalmas volt, a legsúlyosabb ítéletet hirdette ki....-köttessék fel a kovács a saját műhelyének ajtógerendájára, hogy az arrajárók is láthassák, és tanuljanak belőle.

    - Ekkor pedig elvezetteék a kovácsot, aki majd megfulladt a röhögéstől. A kádi nem is értette miért e jókedv, de rövidesen visszaérkeztek a poroszlók és jelentették, hogy az itéletet képtelenség végrehajtani, mert a hatalmas termetű kovács éppen egy fejjel magasabb az ajtógerendánál.

    - A kádi néregbe gurult, de muszáj volt a tisztség méltóságának is eleget tennie, s dühösen rivallt a poroszlókra mondván: ... azonnal hozzanak egy alacsonyabb kovácsot...!

   - - - 

   - Előfordult már, hogy segitséget kértem, és köszönet mindenkinek, akitől kaptam. E bejegyzés megírása után keresgélni kezdtem a hatnapos háborúval kapcsolatban, és eszmbe jutott Elie Wieselnek egy könyve, melyet az idegennyelvű antikváriumban vettem anno. Francia nyelvű, livre de poche kiadás - Le mandient de Jerusalem - a címe.

    - A wikipédia nem említi, ha beírom a címet a gugliba ott sincs semmi. Nem értem az egészet. Meghülyültem volna...? Se nem Wiesel, se nem Jerusalem...? Sajnos nincs a közelemben, az mindent eldönthetne...Ha valaki tud valamit róla, nem bánnám, ha írna róla. Volt egy időszak amikor nagyon szerettük volna, ha a világhírű békenobeldíjas Elie /Lázár/ aki állitólag jól beszélt magyarul, nagyobb dicsőségünkre magyarnak vallja magát, csakhogy akkor nem kellett volna koncentrációs táborba tessékelni. Vagy, vagy kéremszépen.

   - Az említett, nem tulságosan nagyívű regényben valahol az elején történik említés a következő háborúról, persze arab szemszögből. Nem emlékszem már kinek a szájába adja az író, de lényeges:...a következő háború után már nem lesz szó zsidókérdésről...- hanzik a magabiztos kijelentés. Aztán jött a hatnapos háború és...Ja akkoriban Arafatot szeretgettük, meg azt a libiai fekete párducot, no igen régen volt. És hasonló kijelentéseket már mások is tettek korábban aztán mindig másképpen lett.

   - Robi, a fene a jó dolgodat add vissza a könyv emet, szépen kérlek....!

Frissités

   - Jól emlékeztem. Hiába nincs benne a gugliban, és a Wikipédia sem említi, megkaptam otthonról az üzenetet. Elie Wiesel, Le mandient de Jerusalem ott van a livre de poche-ok között a polcon... És az a legszebb az egészben, hogy a sorozat honlapján a teljes sorozatban sem szerepel. Miért?

    - Éppen a holokauszt emléknapján írtam a fenti postot, és a wikipédia szerint állitólag a kifejezést is ő vezette be a köztudatba.

 

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr281068148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.17. 16:20:07

Kedves barátaim,
az "alacsony kovács" kapcsán nem csak a "prügelknabe" - azaz a méltóságos úrfi helyett elnáspángolt pórfiú jutott eszembe, de egy régi keleti mese is.
Nem is tudom, a Benedek Elek-féle Vörös vagy Kék Mesekönyv-ben szerepelt-e a külföldi népmesék között (amiket 45 után sürgősen elfelejtettek újból kiadni), avagy a Hábi-Szádiban olvastam - de végülis mindegy.
A Nagy Kalifa megkérdi a legbölcsebb Kádit, hogyan lehet az, hogy alattvalói rendre befizetik a méltányos adójukat, de az udvarhoz mégiscsak alig-alig érkezik valami.
- Fenséges Kalifa, hívd az udvarodba minden tisztségviselődet, Vezíredet, s mind a minisztereket, s álljanak sorba a tanácsterem fala mellett. Hamarosan választ nyrsz majd kérdésedre.
A Kalifa ki is adta a parancsot, s jöttek a méltóságok kivétel nélkül, mind. (Mesét mondok!)
Akkor a bölcs Kádi a Kalifától legmesszebbre álló markába mer kettősmaréknyi lisztet, s mondja néki:
- Add a melletted állónak tovább. S az is tovább a mellette állónak, s végig mindenki, míg a Kalifa kezéhez nem ér…
Könnyű kitalálni, mi lett a mese vége, s mint bizonyosodhatott meg a Nagy Kalifa arról, hová lett a liszt: hisz' mindenkinek tapadt valamicske a kezéhez…
Szép álmokat, gyerekek :-)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.17. 18:23:56

Tiszteletreméltó Uraim, kedves kommentelők...!

Döbbenten tapasztalom, hogy a kommentelő felületen megjelenők a legkülönbözőbb maszkokat viselve jelennek meg.
Mi a szent szar ez kéremszépen?
Kimaradtam valami összeesküvésből?
Pótolni illik vagy nem kötelező?
Zavarban vagyok.

Ha jól látom Mormogi Papa Te mormota jelmezbe öltöztél...
Azt hiszem még várok valami égi jelre, hogy milyen állat képében jelenjek meg ha muszáj.

A mesét egyébként köszönöm, és nyugodalmas jóéjszakát kivánok.
Bár nem tudom, ilyenkor tavasz idején alszanak e egyáltalán a mormoták...?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.17. 20:31:54

@inszeminator: Ami azt illeti, télen sem aludtam oly' sokat :-)))

Az álorcza nem kötelező, s nem is minden blogon jelenik meg - ez, azt hiszem, választható valahol. Csak talán könnyebben követhetővé teszi az összetartozó hozzászólások keresését, ahol sok van. Mármint 100 felett jellemzően.
De nekem ez a keretes, "i" betűvel tetézett nem tetszik annyira, mint a sima.
A mormota pedig nem véletlen: innen ered egyik becenevem :-)
Amit sikerült összekombinálnom a másikkal :-)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.18. 18:03:28

Kösz Oli bácsi!
Néha roppant egyszerű egy állitólagos rejtély megoldása.
Csak tudni kell helyesen írmi.
Szégyelhetem magam, most töröljem ki a poszt jó részét?
Inkább benn hagyom okulásul.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.04.21. 17:25:19

Bocsánat, Inszeminátor, hogy egy kicsit OFF-olok (eltérek a témától; az OFF angol szó, magyarul: -ról, -ről). A Reakción egy hozzászólásodban emlegetted a Kapu folyóiratot. Rákerestem a guglival és megtaláltam a folyóirat oldalát.

www.kapu.cc

Én Kaput valamikor a kilencvenes évek elején olvastam utoljára. Akkor viszont elég gyakran. Érdekes volt most beleolvasni. Sokat változott. Legalább annyit, mint körülöttünk a világ. Valószínűleg újra olvasgatni fogom:-) Csak ennyit akartam elmesélni:-)

ü
bbjnick

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.21. 18:07:07

Nincs szó off-ról kedves bbjnick, a világ össze vissza halad.A váltás idején például csinált egy filmet a Kapu, Fiatalok a vérbíróság előtt, lehet hogy nem pontos a cím, és lehozta a televizió.
Azt hittem szétrobbanok a dühtől. Csupa "fegyverrejtegető"-ről szólt, sírtak ríttak, nyavalyogtak, ismertem mindet.
Ők voltak odabenn a jók, a megtévedtek, akiket szembe lehetett állítani a rohadt ellenforradalmárokkal, akik elszórták menekülésük közben a fegyvereket és ímé ezek a szerencsétlen jóakaratú stb...
Na ez a film jutott eszembe a Fenyő gyilkosság után, amikoris a Kapu csinált egy másik filmet Perczel Tamással, annak halála előtt. Kerestem de nem találtam, pedig szivesen megnéztem volna.
Írásaimban Perczelt, mint a kettes számú történelmi nevet említettem, s ezek egy részét elküldtem Brádynak, azzal a céllal, hogy világosabb képet kapjon ama korabeli ifjakról.
Ezek után Tóbiás Áron keresett meg a Kapu megbízásából és az ő válogatásában jelentek meg részletek az említett írásokból. Én másokat válogattam volna, dehát...
Az ötvenedik évfordulóra készülődvén velem kezdték a megemlékezési sorozatot, ezért van meg nálam az említett áprilisi szám, meg a májusi.
Később még beleolvastam néhány számba ebben a témában, de már...
Inkább nem folytatom. A Fő utcai fél évem elegendő volt ahhoz, hogy olyan védőmehanizmusok épüljenek be az agyamba melyeket akkor ugyan rettenetesen utáltam, mert jobban szerettem volna vérbő forradalmárok között fészkelődni, de utólag éppen ezért már másként látok sok mindent. Tisztek, főtisztek, régiek és újak között voltam, tartásos emberek között.
Ezek úgy tüntek a semmibe mint a füst. Csak a rögbe kapaszkodó földszintes nyivákolók maradtak - na jó ebből elég.
Üdv
Inszeminator.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.21. 19:32:32

@inszeminator: Kapu helyett talán Székelykapu kellene :-)
De mi a fityfiritty az a .CC ?
Konzulátusi testület (Corps Consulaire) nem lehet, akkor talán Copy Conforme?
A megfelelő máso(d)lat ?
:-)))
És kinek-kiknek felel meg? És mire? Lám, megannyi választalan kérdés…
(Én meg akkortájt nagyonis földszintes nyivákoló voltam a magam nem egészen két évével :-)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.21. 19:51:06

De jót röhögtem a földszintes nyivákolón...
Nademost komolyan, a franc tudja.
Meg kéne kérdezni a Brádyt, akit ma reggel hallgattam a tv kettőn.
Arról mesélt, hogyan próbálták elpasszolni az öszödi beszédet. Állitólag senkinek nem kellett.A tv kettőnek sem.Hm,Hm éa ismét hmm hmm.
Egyébként van valami kereső portál kapu címmel, lehet, hogy az volt előbb s akkor cécé.
De tényleg miért.? Leginkább a franc tudja.
Lehet, hogy megint rájuk sózok egy kéziratot, akkor majd megkérdezem. Csak nincs nyomtatóm, anélkül meg nem megy.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.21. 20:54:47

@inszeminator:
Esetleg kinyomhatnám mutyiba' :-)) Van még fésűs kötőgép is :-)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.22. 10:34:48

@Mormogi Papa:
Kösz, de muszáj felszerelkeznem, már csak azért is mert az otthoni is tönkrement, a lányom meg ontja az oldalakat.

Egyébként jól rámijesztettél...Csak nem egy Passap...? Nézd mán, ez oda vissza is passap.
Szóval volt egy passapos időszakom, ha nem volt más munkám kötöttem mint a güzü. Persze bérbe, aztán egyszer valaki megemlítette, hogy fila mintát kéne csinálni, én meg azt mondtam nem lehet, mert ez csak norvégozik két színben, a filába meg háro szín is van egy sorban. Aztán egyszer csak a klotyón meditálva rájöttem, hogyan lehetne mégis olyan lyukkártyát csinálni amiben akárhány szín van egy sorban. Na attól kezdve már csak pulóverek elejét kötöttem színes rajzolatokkal. Sokan kérték adjam el a trükköt, de majd ha marha leszek, gondoltam, és végül valaki megszerezte külföldről és abban a pillanatban be is fejeztem a kötést. Eladtam e gépet még jó áron, amúgy is fulladt már erősen az ipar.
Ennyit a kötésről, az is hol van már te jó ég...
Viszont vasárnaponként éttermekbe jártunk, a kölkök nagyon élvezték, a nejem is mert fel lett mentve a konyhai munkától.
Manapság már nem nagyon akarózik neki, inkább otthon kisérleteznek a fiammal, mindketten jól főznek, amire én nemigen vagyok képes.
Maradok tisztelettel és minden jót kívánok szeretettel és a családnak is a Marinéninek is a szomszédból és az ángyomnak is, és bé is fejezem ebbéli levelemet jó egészségben, amit Neked és mindenkinek ezúton is kívánok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.22. 19:10:47

@inszeminator: Nem, ez a kötőgép nem Passap :-)))
Spirálozónak is mondják, de ebben az esetben az angol a következetesebb, a gerincet alkotó műanyag fésűnek (comb) semmi köze a spirálhoz… az egy másik kötési technika alkatrésze.
Persze tudom, hogy tudod :-)
Jót somolyogtam a Göre Gáborra hajazó végzeten.
süti beállítások módosítása