inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2009.09.01. 08:59 inszeminator

Tizenhét év, mindig félúton...

 

        - Nem írhattam, hogy tizenhét év falun, pedig elsőre így gondoltam. Helyben szülöttnek semmi az - én viszont másként számolom az éveket. Ma már európai falu - ez van a táblára írva. Van orvosi, sőt fogorvosi rendelő, templom, bekerített temető, meg halottasház. Minden ami egy hosszú élethez szükségeltetik.
      - Van még egy fél iskola is, meg asszonykórus.Ja, és szemben a kocsma. Az előbbiek a köznapi élethez, ez utóbbi pedig a tartalmas társadalmi életvitelhez kell. Más mint a városi kocsma, az a hirhedett sarki odafenn, az az égrenéző. Az már csupán elfajzott változata a falusi kocsmának. Volt még itt éneklés is amikor idejöttem.
      -Nappali, nótázós gajdajos, aztán egy déli órában odabentről egy kislányhang sivított át az udvaron:"...hagyd abba! - nem szépen énekelsz!..." A gajdajos hökkenten elhallgatott, s aztán ujrakezdte. " nem szép...nem szép...!" visított a kislány.

     - Letettem az ásót, közelebb mentem a keritéshez, az ajtófélfába kapaszkodva a hatalmas termetű, erőteljes tábornok' állt döbbenten, vörös ábrázattal. A világ épp akkor omlott össze benne. Lassan, egyenként zöttyenve lépte le a három magas lépcsőfokot, hazaindult. Méterenként kapaszkodott a keritésembe, lassan haladt, s a nagykapu tájékán ahol magasabbra is nyúlhatott megállt.
      -Felnézett a bánatos szürke égre, aztán vissza, a kocsma irányába, s jó nagyot ordított. Tele volt a lelke szomorúsággal, vadul tört ki belőle a fájdalom.  Megrázta a kaput, bekiabált, de nem akartam mutatkozni, most semmi esetre sem, mert már hallottam a másik irányból azt a furcsa magasan nyikráló kárálást, az asszonyáét, aki már kezeit kötényébe törölgetve sietett a harmadik házból. Rosszat sejtett.

     - Rettenetes rossz bora volt a tábornoknak', tán ezért is járt inkább a kocsmába, de most megszégyenült. Méghogy nem szépen énekel.
     - Hát már azt se...? Én olyan rossz vörösbort életemben nem ittam. A hypón kívül még valami ázott zöldség is felfedezhető volt benne, s rögtön nagynevű borkóstolók jutottak az eszembe, akik a deres hóvirágtól, a pányvázott kankalinig képesek mindent beleálmodni valamely borocska tüneményes ízvilágába.
      - Különben sem értem minek azt a kortyot ide oda lötybökölni a szájban, én bizony megiszom, meg én, ha izlik, és nem köpöm ki, ahogy sok sznob teszi mindenféle borfesztiválokon. Nem is értek a borhoz - ezt csak úgy mondom. Csak kisérletezem. Már csak néhány nap és mehetek újra a várba, egy újabb kisérletre, mint mindig egy szeptemberi vasárnap késő délután, az utolsó napon.

     - Egyébként a tábornok sem volt soha tiszti rangban, csupán afféle ősparaszti erősember, aki szereti megszorongatni, kissé megíjeszteni a másikat, hát még a jövevényeket. Rögtön gyanús volt nekem, mert ekkora sarzsival nemigen lóg az ember szájából a felső fogsor fele, s nem csattog úgy  a beszédje, mint a kalahári sivatag őslakóié, az apró busmannoké. 

     - Tizenhét év, még mindig félúton, már inkább falun s csak időnként városon. A külső kép nem sokat változott, legfeljebb a széleken, ahol igazi idegenek birtokolnak régi felcifrázott többnyire üres portákat. Csak az autók rendszámairól tudom, ki mindenki talált itt helyet magának. A hórihorgas német nyugdíjas borostás képét simogatva slattyog papucsával az ábécében, árak nem nagyon érdeklik, csak gyűjt szorgalmasan, aztán összehajtható apró biciklijét megpakolva dörmögve távozik. Jó kuncsaft.

     - A megtermett pénztárosnővel hamar sikerült bizalmas viszonyba kerülnöm. Eleinte macskákat akart rámsózni, mert valamiféle hírközpont is lehetett, adta vette szolgáltatta a legújabb híreket, s mivel új voltam, gondolta javamra válhat némi tájékoztatás. Végül is így jutottam az első két macskámhoz, szerencsére különneműekhez. Később amikor eléje álltam, s valamiféle vigyort vett észre az ábrázatomon, máris vette a lapot...- na mondja, mondja, és én mondtam a magam módján, mert nagy vihogások között mindig megértette.

     - Néhány hónapos "koromban" tél elején nagyon furdalt a kivácsiság, kivártam hát mig egyedül van, s következett a  "na mondja, mondja - c. felszólítás. Már előre vigyorgott, s én zavartam megkérdeztem, hogy miért gyújtják fel errefelé a vécéket...? Én még ilyesmit sehol sem láttam.
      - Először megdöbbent, aztán felvisított és kiugrott a kasszából. Összeszaladt a bolt személyzete, kicsit magam is megdöbbentem. Hát persze, mire is gondolhatna egy városi amikor itt is ott is lát vécéforma építményeket - karcsúakat magasakat, ajtóval, felül két likkal, és ott gomolyog kifele a füst. Mer' az bizony füstölő kérem, hurka, kolbász, kanyarítós sonka céljára - csak el ne tévessze valaki a sötétben.

     - Ma már alig látok füstölőket, mintha már nem is vágnának errefelé, s mintha nem is lennének ünnepek, már a betlehemesek se nagyon járkálnak. Műanyag villogó Mikulás mászik a tetőre a bolt oldalán, s még áprilisban is ott lóg. Megkérdeztem fönnakadt e a nyomorult, mert már a tél is elmúlt, kifakul a bundája.

     - Egy reggel kocsizörgést hallottam a hátam megett, a kutyám megállt, nézte a lovakat, biccentettem a kocsisnak, mellette a tábornok űlt egyenes derékkal, előre nézett ügyet sem vetett rám. Hamar végeztünk a boltban, s visszafele megint az ismerős kocsizörgés. Lassan gurult lefele mögöttünk a kocsi, ugyan az, ugyan azzal a két bakon ülővel, de a leeresztett oldalak felett a plató közepén egy koporsó.

     - Hazaérve tüzet raktam, fát hasítottam az udvaron, amikor megjelent a kapuban a tábornok. Nem félsz a halottól...? - kérdezte. Odaballagtam - miért félnék...? A kocsis nem fogja meg - csattogta szomorúan. Letettem a baltát, átmentünk. Kis szobában feküdt a mama egy hosszú asztalon, körbe különféle székek, semmi más, de ezekből éppen amennyi  körbe ért. Így csak akkor gyűlnek össze egy házban, ha virrasztás van. Megadták a módját, összejöttek. Illő módon vettek búcsút a mamától. Lehet, hogy az utolsók egyikét kaptam el.!?

     - Európai falu vagyunk már, bekerített temetővel, halottasházzal. Beraktuk szépen a koporsóba, könnyű volt a mama, mint a lepke. A kocsis oldalt állt szótlanul, semmi pénzért nem nyúlt volna a halotthoz. A kis szoba megtelt a pácolt fa friss illatával, az illatos fehér selyemburkon az asszony húzta végig a zippzárt. Bebábozódott a mama mindörökre. A tábornok a fejénél fogta én meg hátul, felraktuk könnyedén a kocsi platójára, a lovak megindultak, követtem őket hazáig, s aztán előkerestem a fejszét.

     - Nagyobb ünnepek előtt, Szilveszter napján, Karácsonykor, hórihorgas cigányember járta a falut elnyűtt feketében, görbén vékonyan, csupasz vonóval, kopott hegedűvel. Hol egy kisgyerek, hol termetes asszonya kisérte kosárral, cekkerrel. Dél felé megtelt a cekker, néha egy másik is babbal tésztával, de láttam a kisgyereket kolbászt is rágicsálni. Tudták hova érdemes, hol fogadják őket egy két cincogó nótára. A mama halála után sokáig álltak a sárga kapu előtt. A tábornok nem jött ki, nem nyitott többé kaput.

29 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr281352322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.01. 20:45:06

Annyira tetszett, hogy tovább is küldtem a linkjét.
Ugye, nem baj?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.01. 21:26:45

Volt a Kálvin téri aluljáróban, pont a metrókijárattal szemben egy fotóbolt, aminek a kirakatában működött egy automata laboráló gép. Tudjátok, a 90-es évek elején nagyon mentek ezek a boltok ezekkel a hülye automatákkal a kirakatban, ahol bámulni lehetett különféle emberek teljesen privát dolgait, miközben folyamatosan köpte magából a gép a levlap méretű fotókat.
Egyszer egyik este, valami dzsemborira menet, hülye középiskolásként ott röhögtünk ezeken a fotókon, amikor egyszer csak egy falusi virrasztás képeit kezdte adagolni a gép. Egy öregasszony feküdt a ravatalon gyertyákkal körbevéve, akit éppen búcsuztatott a rokonság és az ismerősök. Mondom, mindez egy mindenféle jöttment számára látható kirakatban, a Kálvin téri aluljáró mocskában.
Hát, ilyen dolgok is megestek a gatyaváltás környéki Magyarországon, miközben a helyzet egyre csak finomabb lesz.

ps. a "tábornokok" ihatatlan borairól egyébként én is tudnék mesélni.

coucou 2009.09.01. 21:37:36

"...akik a deres hóvirágtól, a pányvázott kankalinig képesek mindent beleálmodni valamely borocska tüneményes ízvilágába"

Nekem személyes kedvenceim az "ázott kutya" és az "égett gumi" ízjegyek (na nem kóstolva, csak olvasva)

"Különben sem értem minek azt a kortyot ide oda lötybökölni a szájban, én bizony megiszom, meg én, ha izlik, és nem köpöm ki, ahogy sok sznob teszi mindenféle borfesztiválokon."

No, itt azért csak előrevetítek egy apa-fiú konfliktust :) Amúgy rendszerint fejcsóválva szoktam nézni, amikor kiönti.

Egyébként helló, de bunkó vagyok. Nagyon jó a blog. Tényleg. Egy kommentelő mozizáshoz hasonlította nemrég az élményt, nekem meg az "Egy kiállítás képei" ugrott be, ahogy a drámaibb meg a sétálgatós-szemlélődős részek váltakoznak. Azaz nekem is teljesen képszerű, amiket írsz, és tök jó nézegetni ezeket a képeket. (most be is raktam a cd-t, a Ravelest, hát a Katakombáknál rá lehet parázni rendesen)

Üdvözlet és nem kizárt, hogy összefutunk a Várban :)
Coucou

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.01. 22:46:58

@Mormogi Papa:
Küld bátran, nem kopik el...

@Gasper:
Lehet, hogy tényleg még az utolsók egyikének nyomát láttam, igaz legalább öt évvel később.

@coucou:
Légy üdvözölve Kakukk! Akkor most lebuktam... én már oda se nézek amikor kiönti. Viszont jobb is ha egy részér kiönti, mert...na nem locsogok.
Már jeleztem neki, hogy én ott leszek, különös íze van az utolsó nap délutánjának.
Mintha a nyár menne el végleg. szeretem megfigyelni az emberek arcán.
L.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.09.02. 20:51:48

@inszeminator: egy ideje ezen gondolkozom: nem lehet az, hogy amit mi a falu "hagyományos rendjének" felbomlásaként élünk meg az (vagy ahhoz nagyon hasonlatos folyamat) a városi létformában is végbement, csak jóval korábban? (Ez utóbbit csak gondolom, hiszen megélni nem élhettem meg.) Tehát, valószínű, hogy a modernizáció egy bizonyos fokán ez egy szükségképpen végbemenő folyamat. Ez nem is volna olyan nagyon érdekes, az érdekes az (szerintem), hogy lehetséges-e, és ha igen, akkor hogyan lehetséges ez a folyamat megfordítva/visszafelé?!:-)

Az világos(nak tűnik), hogy ha egy közösségnek (ez esetben pontosabb így fogalmaznunk: együtt élő embercsoportnak) újra kell szerveznie magát, egy kisebb csoport (valószínűleg) előnyösebb helyzetben van. Vagy mégsem? A másik izgalmas kérdés, hogy: egy ilyen újraszerveződésnek hol van a létszámbeli határa, azaz mekkora együttélő embercsoport képes még újraszerveznie magát? És: hogyan zajlik le/megy végbe egy ilyen újraszerveződés?

Ilyeneken (is) törtem/töröm a fejem mostanában:-)

ü
bbjnick

coucou 2009.09.02. 21:33:13

@bbjnick: bar én még nem olvastam (csak tervben van), de szerintem érdekes lehet a témában Csányi Vilmosnak A bábosok c. új könyve - ő is ilyesmiken töri a fejét egy ideje :)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.02. 22:46:38

@bbjnick:
Az a helyzet, hogy elszundítottam, aztán mielőtt kikapcsoltam volna a gépet, még belenéztem és kiverted a szememből az álmot. Nem baj, némi veresbor ebben a ludas, szóval nem baj.
Nagyon érdekes dolgot vetettél fel.
Abban száz százalékban bizonyos volnék, hogy a folyamat visszafelé nem képes, csak részben irányulni. Legfeljebb bizonyos jeleket, jelzéseket lenne képes magára aggatni a folyamatos modernizáció során, hogy jelezze, tudom, hogy van dolgom ez irányban, van kötődésem és a szívemen viselem, sőt igyekszem tovább adni.
A falu népe, legalább is ahol én vagyok ismerős, nem akar lemaradni, ismeri és használja a modernitás minden úgynevezett vívmányát, megfeleni kíván a kornak és egyúttal szükségét érzi, hogy megőrizzen régi értékeket. Már az utolsó wartburg is lecserélődött, eltűntek a szekeresek, és éppen most kezd gyüjtésbe a helyi öntudat. Képeket, régi történeteket kérnek, helytörténeti gyüjteményt szerveznek, próbálnak menteni amit még lehet.
Miért...? Miért éppen most?
A furcsa, hogy ezekhez éppen a technikai fejlődés ad segítséget. A honlap, ahová írni lehet, amit olvasni lehet. A már többek vagyunk, ad segítséget ahhoz, hogy visszanyúljunk eleinkhez - így gondolhatják.
Ennyiben mégiscsak működik a folyamat visszafelé. Hogy ez tulajdonképpen mit is jelent?
Na ez az ami érdekes. Szerintem nagyon egyszerű a magyarázat. Hely és identitás keresése, mert kilépve ebből a kissé zárt világból, csak a felszívődás, eljelentéktelenedés, a tömegben való elmerülés következik, ahol nincs talaj és kapaszkodó. Akik ebben részvevők, ők lesznek meghatározói a csoport, vagy falu szellemi elitjének.

Ami pedig a létszámbeli határt illeti, annál szerintem fontosabb a szervező erő, ami kis közösségek esetében egészen egyszerűen az iskola. Itt egy nyugdíjas igazgatónő kezében futnalk össze a dolgok.

A másik a templom. Nem egyházat mondok, mert az korábban is jelen volt szórványosan, de egy iskolai osztályteremben.
Amióta viszont épületet kapott, méghozzá szép épületet az egyház, a "hívek" magukra találtak. Meglehet sokan képmutató módon csak az épület adta lehetőség miatt serénykednek, de látványosan átalakult az ezirányú közösségi élet.
Lehet fanyalogni, hogy miért csak akkor gyültek egybe amikor a szép templom felépült, és micsoda képmutatás most odasomfordálni, persze, hogy lehet. Viszont közösség képződött, ami már szinte nem is létezett.
Ha arra gondolok, hogy mindezeket nagyob léptékben hogyan lehet megcsinálni, szkeptikus vagyok.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.02. 23:04:00

@bbjnick:
Még valami. Szerintem csak a falusi életforma tud felbomlani, a városi nem. A városi folyamatos fejlődés, nyitott és sokkal inkább befogadó.A kultúrája is éppen ezért sokkal könnyebben tud változni.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.03. 08:56:35

Úgy emlékeztem két pohárkával kortyolgattam az este...
Az üveg alján meg alig egy ujjnyi van...Persze nyitva volt. Éppen dekantáltam, hogy trendi legyek.
Hát ezért ilyen locsogó a fennti kommentem. Sajnálom.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.03. 21:48:10

Jolie bouteille,
Sacré bouteille!
Veux-tu me laisser tranquille?
Jolie bouteille,
Sacré bouteille,
J'veux recommencer ma vie...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.04. 16:23:11

Most már sajnálom, hogy kiürült a butella - a fiamtól kaptam - Ferenczi Szőlőbirtok Szekszárd.
Szeretem az ilyen beszédes vörösöket.
Jolie bouteille,
Sacré bouteille!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.04. 18:58:31

@inszeminator: Nem kell sajnálni, mert a reinkarnációs tanfolyam szörnyen drága :-)
(Ámbár, mint egy beiratkozott újgazdag mondotta volt: Csak egyszer élünk...)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.04. 20:28:41

@inszeminator: na, ha szereted az ilyen beszédes vöröseket, akkor szeretettel ajánlom a szintén szekszárdi Dúzsi Tamás borait. Elég sok helyen kaphatók és onnan ismered meg őket, hogy a cuveé borainak valamilyen kellemesen vicces nevet ad.
A tavalyi valamelyik vörös cuveé újborának például Marci volt a neve.
Tényleg jól nyomja az öreg.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.04. 21:02:44

@Gasper:
Láttam én ilyen vicces nevű borokat, de sohasem mertem kipróbálni.
Megjegyeztem a nevet, remélem kinn lesznek jövő vasárnap, de az is lehet, hogy a Bence ismeri is. Na majd meglátjuk.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.04. 21:06:16

Az utcán hangos kisebbség ordibál. Hosszasan. Pedig nem is biztos, hogy ittak.
Ilyet meg tutira nem.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.04. 21:16:55

Tegnap is vettem egy "Tour de Dúzsi" nevezetű, narancs cimkés cuveét, ami kadarkából, kékfrankosból, merlot-ból és cabernetből jött össze.
Hiába na, korábban országúti kerékpáros is volt az öreg és többek között kellemes nyári bringatúrákra ajánlja ezt a palackot, de az sem gond ha csak hozzáképzeljük a túrát :))

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.04. 21:27:03

@Gasper:
Elég kemény ez a sor. Kadarka és merlot? Ez két világ szerintem. Bár én elég hülye vagyok hozzá.
Na ezt is megnézetem a borászommal'...
Kiváncsi vagyok mit szól hozzá?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.04. 21:34:20

@inszeminator: nehogy azt hidd hogy nekem nem tűnt fel! :))
Csak holnap tervezem kinyitni, úgyhogy nyilatkozni nem tudok még róla. Az ára az ezres kategóriában mocorgott. Holnap majd referálok.

De a fazon nem csak cuveében nyomul, úgyhogy ha nincs kellő bizalmad a vicces nevű borokban, akad tőle más is.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.04. 21:40:45

Feleim, mielőtt ideér (a mon szun már megjött) a Tour de Gaule, én engedem, hogy elaltasson álmom: korán kelek.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.04. 21:44:24

@Gasper:
A fiatalúr nálam tárol némi borokat, kimentem megnéztem őket:
Van Ráspi, ez jó tényleg
Szászi Endre Szigliget,
Szent Gaál,
Vincze Egerből,
meg chateau Kajmád, ez is szekszárdi.
Ráspit már kóstoltam, és nagyon szemezek vele, de nem merem kinyitni.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.05. 08:48:37

@inszeminator: a nyár végén voltam egy hetet Szigligeten és minden este a Szászi-féle borokat ittam. A szigligeti vár alatt van egy kis kápolna és a közelében árulják ezeket a borokat meglepően jó áron. Én főként rizlinget és szürkebarátot ittam, de többféle bora van az ürgének, még vörössel is próbálkozik, de azzal nem akartam most kísérletezni.
Amellett hogy annyira nem szeretem a balatoni borokat, azért ezek kiváló kvaterkázó borok. És egy jó hűvös fröccsben is nagyon jól működnek, akár rendes mennyiségben is, mindenféle másnapos fejfájás nélkül.

Különben nagyon jó hogy egyre jobban jönnek vissza ezek az egyszerű, de jó minőségű magyar fehérborok (lásd még az alföldi Frittmann János borait). Szerintem jobban illene a lelkivilágunkhoz a borozás, mint a sörözés. Más egy jó kvaterkázás, mint egy hülyévé tompító sörözés. Múltkor is valami Majorka nevű sörözőben a fogaskerekű alatt, vodkázásba fojtottuk a korsó söreinket. :)))
Na persze mikor mi esik jól.

És mégvalami. Ráspinak van egy nagyszerű étterme Fertőrákoson. A szarvasgombát például a vizslájával keresi meg, valamint nagyon odafigyel arra, hogy lehetőleg jó minőségű regionális alapanyagokból készüljenek az ételek. Még nem jártam az éttermében, mint ahogyan a borához sem volt eddig szerencsém.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.05. 11:43:46

@Gasper:
Állitólag nagyon jó az az étterem, a házi borászom szerint, a borok is onnan valók. ( Ez a Benedek bejárta már a fél világot, meg az országot is, bortérkép szerint, nekem meg csorog a nyálam)
Egyébként két vagy három éve az etyeki tumultuson járva találkoztam is a fickóval, elég morózus állapotában. Pedig mentek a borai rendesen. Vincellérem, pedig addig kóstolgatta, amíg belenavigálta magát egy gödörbe - igaz sötét este volt.
Lehet, hogy most öregítem magam, de korábban valóban inkább a borozgatás járta. Vidékiek társaságában aztán a dalolás is dívott a bor mellett, nem nyálas népiesch szarokkal, legalábbis ahol én megfordultam.
Bámuljuk az íreket, akik ugyan ezt csinálják a maguk itala mellett. Vicc.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.05. 21:17:05

@inszeminator: kikerestem egy inerjút a Ráspival, ami még tavasszal jelent meg az MN Magazinban:

www.mno.hu/portal/547369

És mégvalami. Kiváló bor a "Tour de Dúzsi", most nyitottam ki. Nekem elhiheted, bevallanám ha nem így lenne. Az a helyzet hogy jóideje nem bírom meginni a szar borokat :)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.05. 23:33:23

@Gasper: Kösz - tovább küldtem, jó név a Ráspi, jobb mint az eredeti. Azt hiszem meghívatom magam egy kis szarvasgombára, bár a barátosné lehet, hogy beleszól.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.13. 08:45:36

@inszeminator: apropó! A budavári szépnapokról nem lesz egy kis szubjektív szösszenet?

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.09.13. 09:39:39

@Gasper:
gondoltam rá már lorábban is, mert számomra a borfesztivál csak ürügy. Három dolog jön itt össze, a helyszín múltja, nyárvég alkonyat táján és a bor.
Szóval lesz!
És nagyon szubjektív lesz.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.09.13. 18:23:10

@inszeminator: kiváncsian várom :)
A nyár vége és a koraősz kellemesen melankolikus fílingje engem is írásra késztetett, úgyhogy egy rakat fotóval én is előrukkolok a hét első felében.
süti beállítások módosítása