inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2009.01.17. 13:09 inszeminator

Miért csíkos a Balaton...?

 

  

        - Vasárnap déltájban elmentem korcsolyázni. Nagyon határozott fogalmaim és elképzeléseim vannak ugyanis a sport és mindennemű testmozgás szükségességéről és hasznosságáról ezért korcsolyát is vittem magammal, hátha szükség lesz rá.

         - Bár nagy rajongója vagyok némely sportoknak, melyek kellemesen átmozgatják az embert mint például a box, rajongásomat mindeddig nem sikerült a jégre is átplántálnom. Csúszkálok, mint egy kótyagos vadlúd, bíztatva magam erősen, hogy csak tovább tovább, még addig a nádtorzsáig, aztán amikor végre ott vagyok, mindig rám tör az a döbbenetes felismerés, hogy vissza is kell menni. Nincs kijárat a nádason túl. Ez a nagy baja a velencei tónak is. És más nagyobb tavaknak is náddal vagy anélkül. Ha ezen tudna valaki segíteni, talán gyakrabban húznám fel a korcsolyámat.

         - Most azonban a Balaton felé igyekeztem lassan, komótosan, mert szerettem volna végre lencsevégre kapni egy útmenti nagymadarat. Egerészölyvek lehetnek az út mentén strázsáló nagymadarak, magasról mozdulatlanúl pásztázzák a vidéket, messzire látnak, de ha megállok, leparkolok, puha szárnylebbenéssel otthagynak az út szélén. Bizalmatlanok, egyik sem barátkozós fajta.

         - Ma is így történt, pedig azt hittem nem hagyja ott azt a kiváló megfigyelóő pontot. Azt a jó magasat az út felett. Ragyogott a nap is, jó szögben lehetett volna levadászni, de lelment. Továbbmentem én is, hátha mégis meggondolom magam és végül is  megszánom, és felhúzom végre a korcsolyámat. Végül is, korcsolyázni indultam, nem madarászni. Aztán egészen másképp történt minden. Mire a partra értem eltűnt a ragyogás, Egri féle szürkéskék homály fedte a tavat, s nekem teljesen elment a kedvem a csúszkálástól. Pláne, hogy még csíkos is keresztben a Balaton mint látom. De még mennyire csíkos...

          - Sétálgattam a parton, fényépeztem a rejtélyes csíkokat melyek párhuzamosan haladtak sűrü egymásutánban a parttal párhuzamosan. Soha nem láttam ilyet. Miért ilyen csíkos és miért ily szabályosan...? Mint a futbalpályán  szokás szabályos csíkokra nyírni a füvet. Úgy döntöttem, hogy egyenlőre nem csúszkálok ilyen rejtélye csíkok között itt az akarattyai részen, fordulok egyet Kenese felé, ott nyilván merőlegesek lesznek a csíkok, a part irárnyába, s majd ott, igen majd ott. Ez semmiképpen sem lustaság, inkább tudományos kiváncsiság, mert szeretek mihamarabb a dolgok végére járni. Ott majd, ha minden tisztázódott, ott már majd felhúzom a korcsolyámat, hogy mégis csak mozogjak egy kicsit. Ne csak a mindennapi parasztos favágással szórakoztassam magam.

       - Kenesén, a Vak Bottyán strandon elég szép számmal voltak korcsolyázók, főleg gyerekek. Az anyukák a parton vacogtak, az apukák pedig komótosan sétálgattak a jégen korcsolya nélkül. Na hát ebbe a népes társaságba menjek én sután botladozni...? Még mit nem. Nálam volt a gépem, ha jól meggondolom tulajdonképpen a csíkok állását és elhelyezkedését jöttem ellenőrizni és lefényképezni, és ekkor megdöbbentem. Azt hittem innen jönnek a csíkok és áthaladnak szépen Siófok, de legalább is Balatonvilágos felé. Hát nagyon is tévedtem, mert a csíkok ugyanúgy párhuzamosan haladtak a part mentén végképp lelohasztva bennem a korcsolyázás iránti vágyat. Éreztem, hogy itt valami nagy felfedezés lehetősége kínálkozik, csak nem tudtam miféle felfedezésé. Nagy zavaromban inkább vettem egy lángost. Rossz lángos volt, nem tudta mérsékelni tudományos kiváncsiságomat.

       - Nem vagyok babonás, de előfordul, hogy bizonyos dolgoknak a kelleténél több jelentőséget tulajdonítok. Korábban a tó felé jövet méretes, ponyvával fedett hajót láttam egy kertben, akár egy kisebb yacht is lehetett, MÓZES felirattal. Szokatlannak találtam az elnevezést, mert ha Viharmadár, vagy Csóka, esetleg valami üngyi müngyi ahogy ez általában szokásban van, akkor nem lepődöm meg annyira. de MÓZES..? - Később még jobban meglepődtem mert strandnévnek is inkább tudok elképzelni mondjuk "napsugárt" egyebet, mint a "Vak Bottyánt" - nekem a Vak Bottyán teljesen idegen ebben a minőségében... - jössz a vakbottyánba...? vagy - lementem a vakbottyánba megmártózni, ebédre visszajövök... Útmenti tábla figyelmeztet merre van a Vak Bottyán strand - hogy biztosan odataláljunk. 

       - Persze, hogy nem fontos ez, ne is törtődjünk vele. Már megint kisütött a nap, olvad a jég a kisebb ágakon, s engem továbbra is csak az érdekelne igazán, hogy miért csíkos a Balaton...? De tényleg..Biztosan tudja valaki, aki nálam sokkal okosabb, és szeret korcsolyázni...

38 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr13883405

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: A korcsolyaszezon vége a Balatonon? » Balaton Blog 2009.01.19. 22:51:06

[...]milyen csodákat rejt. (Volt, aki megfigyelte milyen is a magyar tenger rabruhája, mikor fogva ejti a hideg?) De ne[...]

Trackback: Reakció - polgári underground 2009.01.18. 09:39:23

A Balaton jegén - a rianástól a jégpályákig Tegnap Balatonfüreden jártunk, évek óta terveztük, hogy elmegyünk egyszer korcsolyázni. A Balaton régóta a szívem csücske, mégsem jártam talán még soha a tó jegén. A balatonfüredi Esterházy strand a ragyogó…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gidabiga 2009.01.17. 20:18:23

Valami delej lehet a keleti oldalon. :D
Balatonfüreden nem csíkos.

Vedd fel bátran a korcsolyát, nem fog kinevetni senki.
Ha egyszer rájössz az ízére, októbertől azt várod, hogy befagyjon a Balaton.
Vagy a Velencei-tó.

pityubá 2009.01.17. 20:42:51

tessék mondani, h mi aza photosopp izé? Már többször hallottam.ezt

pityubá 2009.01.17. 20:45:20

@gidabiga/Amidala királynő: Én még nem kostoltam korcsolyát, de tom hanks már igen.

Bencze Tamás 2009.01.17. 20:46:27

Meg fagytak a hullámok .ezért csikos a balaton

StopSzmog 2009.01.17. 21:12:40

Nem szép dolog ilyen ínséges időkben felzargatni a vadászó madarakat.

Amúgy gépekkel takarítanak és azért keresztben (parttal párhuzamosan), hogy ne befele korizzon a sok okos.

StopSzmog 2009.01.17. 21:15:35

Nem szép dolog ilyen ínséges időkben kergetni a vadászó madarakat.

Amúgy gépekkel takarítják és azért keresztben (a parttal pérhuzamosan), hogy ne befelé korizzon a nép, hanem maradjon partközelben.

rookielamer (törölt) 2009.01.17. 21:27:37

Izé, ezek nem csíkok, hanem gabonakörök...

Hatványpatkány 2009.01.17. 21:40:51

A Rózsa Sándoros posztod tízszer hosszabb és százszor érdekesebb, mint ez, de talán fele annyi olyan durva helyesírási hiba nem volt benne, mint ebben. DÉLTÁJBA? SŰRÜ? De legfőképpen: RELYTÉLYES???
Ez nagyon ciki.

madz 2009.01.17. 21:46:02

reLytélyes? és ugyanez megismételve az index-főoldalon? (lehet, hogy direkt így rakták ki?)

Maestro 2009.01.17. 21:55:09

nem azért mert a jég alatt hullámzik a balaton? a teljes felülete talán nem fagyott be.

gidabiga 2009.01.17. 22:05:50

Ilyen széles hullámok nem tudnak megfagyni.
Esetleg ott rücskösebb és megállt rajta a hó.
A tükörsima jégről pedig elfújta a szél.
Azért Kenese és Akarattya között nincs olyan nagy kanyar, hogy Kenesén merőlegesen a partnak kellene, hogy legyenek a csíkok.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.17. 22:07:36

Oké elírtam, nem figyeltem oda, van ilyen. De ha valakit ez megnyugtat szándékosan írtam, hogy még nagyobb legyen a rejtély.

galoca_no1 2009.01.17. 22:30:09

nem csak a balaton csíkos, én ma pepita mintájú tavat láttam szekszárd közelében,teljesen szabályosan volt pepitás az egész felülete, parttól partig

Bolee 2009.01.17. 22:32:15

csak a szokásos grammarnácik:)
sikerült megfogniuk a post lényegét!

Amúgy szerintem is a hullámzás mibenlétében keresendő a megoldás

peca1000 2009.01.17. 22:55:29

Azé csíkos, me nem kockás

nol · http://www.blog.hu 2009.01.17. 22:58:00

szerintem nem. biztos hogy földönkívüli tevékenységre utalnak a jelek :) én győzike mintás balatont szeretnék.

pirkheimer 2009.01.17. 23:05:23

Szárszón is csíkos. És ahol csík van, ott rossz a jég. De a csíkok ennyire nem szabályosak, inkább foltnak nevezném őket.
Lehet, hogy a blog alatt hullámzik a Balaton?

Ronald 2009.01.17. 23:20:15

Ez megint csak valami judeo-plutokrata trükk lehet megint - aminek szintén a magyarok fogják meginni a levét.
Ha majd felolvad, persze.

nyekk 2009.01.17. 23:56:20

Lehet, hogy árpádsávos? Csak fekete-fehérben?

ljubityel 2009.01.18. 00:16:37

Hasonló jelenség a jégre fagyott hóból, mint a parti dűnéké homokból. A jég felett fújó szél turbulenciája okozza.
A Photoshop egy kép-editáló program, amellyel jelentősen lehet manipulálni egy kép tartalmát (is).

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.18. 00:20:01

De aranyosakat írtál:) Imádok korizni, nálunk is van tó és befagyott, bibíííí:)

Azért csíkos a Balaton mert széles hólapáttal kotorták elfelé róla a havat, amit a korisok felszántottak. Mentek mentek mentek, tolták tolták tolták, aztán visszafordultak és a másik irányból csinálták ugyanezt. Így aztán csíkos lett. de szép így, olyan zebrás.

És nem baj, ha néha melléütsz. Velem is előfordul. A rejtély meg relytélym ha úgy akarjuk. Tuggyátok meg.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.18. 00:38:59

Tó van a szigeten? Nem is hallottam még róla.
Egyébként hajlok arra amit ljubityel mond. /nem kéne még egy j betű még a végére?/
Viszont mindig mosolygok egy kicsit amikor a magyarázatba egy újabb magyarázandó valami kerül, mint most a Photoshop-ba az editálás.
Mindegy, vannak szótárak. Holnap vagy holnapután leellenőrzőm a rejtélyt, hátha megvilágosodom.

kujoon 2009.01.18. 01:12:05

Kenese rulez. :-) Minden nyáron ott nyaralunk.Olyat meg senki se mond, hogy lementem a "vakbottyánba" , csak olyat, hogy lementem csobbanni.Teljesen indiferens a strand neve.Sajnos, sose voltam még télen, (nem fűthető a nyaraló) de egyszer szeretnék már eljutni.Jó lett a kép.Van még?

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.18. 02:23:09

Tudom, hogy senki sem mond olyat, hogy lemegy a vakbottyánba, csupán arról van szó, hogy teljesen felesleges egy strandot rá egyáltalán nem jellemző névvel felruházni.
Kép persze van még több is, de ez a kettő is elég volt, gondolom.

magyar-magyar szótár 2009.01.18. 08:54:43

Sziget van a tavon, a Kádár-sziget Aligán. (mesterséges)
De nem csodálkoznék, ha Protz Jenőnek is lene Balatonakárhol.

A csíkok lehetnek a nap-mint nap csíkonként beljebb s beljebb beálló tó fagyásgyűrű? Felyűrű kéne látni.

A heljessírási hibák: vannak ilyen krónikussan elütős ficzkók :))

A rejtély-t meg csak ki kell javítani, de nem jellegzetes- blogoszferiálisan megMAGYARázni.

standup 2009.01.18. 08:56:25

Lehet, hogy hülyeséget mondok, de nem lehet, hogy a jég rianása ennyire párhuzamos és az hagyott csíkokat? Ahogy hízott a jég.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.18. 09:18:44

Föltettem még egy képet. Ez is Akarattya, mint az első.
Én a már említett "turbulenciára" szavazok, már csak a tudományos hangzása miatt is.

Sajnos nem ismerem a "blogszferiális jellegzetességeket", nem is nagyon érdekelnek. Meztéláb'blogolok

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.18. 09:21:50

íme a bizonyiték: valamit megnyomtam és elment félmondattal a kommentem.
Mindig Donald Sutherlandra hivatkozom, a Kelly hőseiben szereplő harckocsi vezetőjére, aki megemlíti, hogy fogalma sincs mitől megy a gép, ő csak vezeti.

DeMarco 2009.01.18. 09:41:10

Na ez a cikk pont jól esett reggelire. Jól fog indulni a napom. Tegnap mi is koriztunk először Balatonalmádiban, majd technikai okok miatt Akarattyán is egy kicsit. Tényleg csíkos a jég keresztben, de nincs ebben semmi misztikus. Egyrészt nagyon ritka, hogy a jég simán fagy be, ehhez pár napos szélcsendre van szükség. A helyi viszonyok miatt ezen a részen elég sokszor fúj a szél, valószínűleg amikor fagyott akkor is fújt. Nem nagy szél, csak kicsi, de az éppen elég volt, hogy a kis hullámok miatt göröngyösre fagyjon be. A göröngyökön aztán megakadt a hó ami szintén ráfagyott, ezért még göröngyösebb lett az a rész. A sima részekről lefújta a hópihéket azért az tisztább. Egyébként Almádiban nagyon király a jég, ha tovább jöttél volna 10 km-t, nagyon meglepődtél volna... Ezer-kétezer ember a jégen, zene, versenyek, forralt bor, virsli stb... De még nem késő, ma még utoljára lehet korizni, mi megyünk is, holnaptól viszont aktívan fog melegedni! Aki nem tette az induljon el, ne sajnálja rá az időt. Jövő télig úgyis várnia kell majd.

2009.01.18. 09:48:57

ljubityel 2009.01.18. 00:16:37

Ezt érdemes elolvasni. Nagy gyöngyszem! :D

Feltehetőleg valami tudós, filozófus, pszichológus, professzor, orvos, doktor, Nobel-díjra jelölt, tanár, tanító, kutató, felfedező csodaember lehet! :D

Turbulencia, kép-editáló, manupulálni! :D:D:D:D Ez igen! És mindezt 2 mondat alatt!!!! Csodállak. Tudnál nekem órákat adni, ízes magyar nyelvből???
De rühellem az ilyen idiótákat!

Turbulencia=örvény
Kép-editáló=képszerkesztő
Manipulálni=módosítani

És ezt csak így csípőből! Azért tudok valamit nem?

Nem attól fogsz értelmesnek és tanultnak tűnni, mert sok idegen szót tudsz 1 magyar mondatba rakni te bráner!
Hanem attól leszel agy, ha egy falusi 80 éves bácsinak is el tudod magyarázni, úgy hogy megértse, hogy mi az a hibrid-üzemű autó.

geot 2009.01.18. 10:00:46

Csíkok: a rolbás nem végzett elég alapos munkát, nem ment elég közel az előző nyomához a visszafordulás után.

Idet 2009.01.18. 10:15:14

Én is kenesei, az utcanév miatt Vak Bottyán. Amúgy tényleg adhatnának neki valami strandszerűbb nevet!

Ha a hullámok fagynának meg, egyenetlen, azaz hullámos lenne a felület is.

A ragadozómadarak tényleg bizalmatlanok (meg is van rá minden okuk), de ha ott megállsz, azaz zajt csapsz, ahol ő vadászik, a zsákmányát is elriasztod, ezért tovább áll (és közben egerészátkokat címez neked...)

Idet 2009.01.18. 10:21:36

@inszeminator: Szőke férfi...

Bocs, de ezt muszáj volt!

alfredo 2009.01.18. 10:50:37

reLYtélyes? egyeNlőre?

Dr.Bio74 2009.01.18. 11:54:27

Szeretem ha valaki rácsodálkozik a világ dolgaira.

Sokat számítana, ha közvetlenül lehetne megvizsgálni a dolgot, így a kép alapján lehet találgatni. Részemről, a dunai tapasztalatok, és képen látható tiszta sávok közepén sejthető fehéres csíkok alapján alapján:
a jégben a fagyáskor keletkező feszültségek következtében megrepedő jég repedésein feltörő víz alakította ki a tiszta sávokat. Az az érdekes és szép benne, hogy ezek a repedések párhuzamosak.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.01.18. 12:13:13

Szép és jó minden:))))

Szerintem azért lehet csíkos, mert a szél a hópermét úgy fújja, mint a sivatagban a szél a finom szemeket.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.19. 23:22:49

Ez jó volt.!!!
Csak tudnám mi az a Pingback...
süti beállítások módosítása