inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2009.01.16. 10:17 inszeminator

Rampán és kinn a pampán.

         Avagy rampán innen és túl...és mégavagy, nem tudom, hogy lehet ilyen hülye címet iderondítani - mostmár mindegy, nem ez a lényeg, csak bánt...de nagyon! ( utólag )

         Útban hazafelé - fogorvostól jövet - üres fejjel tompán bámulva a tájat egy hosszú külvárosi rampán hatalmas fekete betűkkel a felrat: RENDSZERVÁLTOZÁST - FEGYVERT A NÉPNEK. Lehet, hogy nem pontos az idézet, de a lényeg benne van. Fegyvert a népnek...Mer' mostanaztán már az kell...És csak az...!

         De hiszen van fegyvere, miért nem használja...? Vannak intézményei, szószólói pártjai, és vannak választások amikor mégiscsak tehetne valamit. Vagy mégsem..? Rettenetesen utálom már a NÉP-re való hivatkozást. Bármerre nézek sehol nem találom. Látok ilyen olyan, kisebb nagyobb  csoportosulásokat, amiket valamely általuk trendinek tartott képződményhez való tartozás tart össze, de egyéb semmi. Hol az a nép akire hivatkoztok tisztelt mázolók és lepcsesszájú ordibálók...?

        Mozaikországgá lettünk, a csoportocskák szépen elkülönülnek a széles, nyugalmas "kompon", mely járkál össze vissza és eszük ágában sincs törődni mással, pláne másikkal, kebelen kívüli ismeretlen lénnyel. A próféták is csak saját magukkal vannak elfoglalva, és persze kedves, szerelmes athanorjaikkal. Őrzik piciny lángocskáikat, féltő gonddal, csillogó szemekkel táplálgatják a semmit.

       "Legyek gőggel tele...? Egy ici-pici körnek apró nagy embere..? Ez Cyrano riposztja valamely számára elfogadhatatlan ajánlatra, és ha körülnézek e trendi világban, mást se látok mint e pirinyó körök apró nagy embereit. Siralmas, szánalmas  kép. Liliput ország, a bolyongó, túlméretezett kompon. S ez a szétaprozódás ugyanúgy megjelenik a politikában, mint a kultúra területén, és minden pontján a mindennapi életnek. Olvasok politikai eszmefuttatásokat erről arról, melyek  tájékoztatni akarnak, s közben az jár a fejemben mivégre is ezen tudálékos szóáradat? Kihez jut el a piciny belső körön túl...? A NÉP-hez...? Tudom, okos, meggyőző szavak is elhangzanak, de a nép oda sem figyel. A nép azon izgul, hogy ki jut a döntőbe...? Bármelyikbe, csak kolompolni pénzt szedni lehessen körülötte. Melyik főzőversenyben ki az undorítóbb, és kinek kicsoda a micsodája. Vagy éppen fordítva, a népszerűségi lista követelményei szerint.

    Fehérvár után buszra szálltam. Hangos diáktársaság uralta szokás szerint, nem zavart egyáltalán. Ilyenkor olvasok, s csak a megállókban nézek körül egy kicsit. A társaság egyik tagja éppen leszállt. Utánanéztem, megállt a busz mellett két lépésre, katonásan, jobbját lefelé fordított nyújtott tenyérrel melléhez szorítva szembefordúlt, s amikor a busz megindúlt fejmagasságban kilendítve előrenyújtotta.

    Egyenként fogyott el a társaság, így köszöntek el egymástól gyakorlottan, megszokottan, s eközben nem volt röhögcsélés és hangoskodás, a rituálé komolysága ezt nem engedhette. Kiváncsi voltam az utolsóra, neki már csak egy kislány maradt, de leszállás után elismételte a ő is a jelenetet. A kislány mintha érezte volna, hogy nem igazán kéne részt vennie a játékban, csak félénk mozdulattal ujjait lebbentve intett vissza.

    Játék lenne csupán...? Remélem talán az, és az is marad. Nagyon remélem,  hogy nem valami újabb trendi ami szélesebb körben válik utánzás tárgyává. Veszélyesebb játék mint a csön-csön gyűrű, melyből már kinőttek, s ebben az összevisszaságban sajnos ezt találták ki maguknak.

    Nem a fizetett szorongók táborát akartam ezennel megsegíteni, csak jeleztem valamit. Korábban a Tell Vilmos sorozat vetítése után megszaporodtak a félszemű gyerekek. Az is játék volt, de politikai töltet nélkül. Ennek a mostaninak vajon van-e bármilyen töltete? Nem tudhatom, álnaív módon ezért kérdezem.

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr80881306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.16. 21:32:23

S a nép, az istenadta nép,
Ha oly boldog-e rajt'
Mint akarom, s mint a barom,
Melyet igába hajt?

Nem olcsó poénkodásból idézem, ezért kerestem elő a pontos szövegét és osztatát is...

Az első risztó jel talán még 90 tavaszán jelentkezett, csakhogy nem erről az oldalról. Sok helyen leírtam már: a Blahán, az aluljáróban láttam néhány (10-12 fő) fiatalt sötét rövidnadrágban illetve szoknyában, kekiszínű ingben, nyakkendőben, karszalaggal. Ez utóbbin vörös alapon fehér körben egy - nem, nem talált - fekete fogaskerékkel ! Na, én akkor féltem, nem tavaly.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.16. 21:35:58

A soreleji szóközöket felfalta a motor. Pedig Aranyunk nem véletlenül kezdte beljebb a páros sorokat.

Ne bántson a cím, kedves Inszeminator, nekem két dolgot idézett fel.
Pan! Pan! Panpanpan!
és
Parapam, papam papam...

csak tudnám, hová képzelte a hangsúlyt: közepeset a "csak"-on és a "párt"-on - avagy erőset az "egy"-en ...

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.16. 21:50:13

Kapcsolatban vagyok munkám okán iskolákkal, sőt e város egyik központi intézményének vezetőjével, aki gyakran panaszkodik, mondván, hogy semmit sem tehetnek, mert bejön a szülő és...
Behívták a szülőt, mert leánykája nyilvános szerelmi életet élt barátjával a fiu vécében. A szülő pedig kikérte magának, hogy beleszólnak a lány a szerelmi életébe.
Ami a buszos fiukat illeti, nyilván osztálytársak, és az iskolában, vagy inkább gimnáziumban, ez a működés napi gyakorlat lehet. Na itt van a probléma. Valószinüleg széles körben tudnak róla. Remélem csak szalmaláng, vagy még az sem, csak kamaszkori megfelelési kényszer.
Ü.
Inszeminator.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.01.19. 05:04:50

Kedves Inszeminátor!

Elolvastam a bejegyzésedet és gondolkodtam a "népen". Forgattam-forgattam a fejemben a dolgot és mindenképp csak arra jutottam, hogy van nép, vagyunk. Most éppen ilyen, "láthatatlan", de volt már ez így máskor is. Aztán, egyszercsak, láthatóvá vált a nép. Nem tudhatjuk, mikor jön el (eljön-e) ennek újra az ideje?!

Mondom, gondolkodtam ezen a "nép"-kérdésen, és arra jutottam, hogy ha "elit" van, akkor népnek is kell lennie. Mert ugyan mihez képest volna elit az elit? A néphez képest, nyilván. Hogy ez a mai elit milyen minőségű és miként látja el az elitfunkciót, az, persze, vita tárgya lehet (vagy már az se), de hát ha az elit önmagát elitként határozza meg, akkor minket nyilván (a) népnek tekint...:-) S, ha az elitre gondolok, rögvest én is népnek érzem magam:-) Manapság úgy tűnik, az elit (a mi mai elitünk) mindent el igyekszik követni azért, hogy a nép ne ébredjen nép voltára és, ugyanakkor, mindent megtesz azért, hogy ébredjen.:-) Hogy aztán mi lesz ennek a vége (ébred-e)???

A karlenítő suhancokról: szerintem az önmagában nem baj, ha a kamaszkölykök egy kicsit idétlenkednek. Az idétlenkedés módja azonban már problémásabb kérdés. Nem mondom, kérdezem: lehet, hogy emögött a karlendítősdi mögött már több is van, mint trucc? Lehet, hogy már a kölykök is érzik a társadalom bomlásával járó feszültséget (veszélyeztetettség-érzést) és ösztönösen (mintegy önvédelemből) vesznek fel (általuk agresszívnak gondolt) pózokat? Nem tudom, így van-e? (De gyanítom...):-(

ü
bbjnick

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.19. 16:50:03

Nem akarom profanizálni a dolgokat kedves bbjnick, de a "nép"-ről való gondolkodásod közben nekem a húsleves, mégpedig a fagyott húsleves jutott eszembe. Este főzöm, magamnak főzöm, reggelre megdermed a fagyos konyhámban. Pedig milyen gyönyörűen úszkáltak este a csinos zsírkarikák. Aztán a lehülés, az "idő és helyzetváltozás" során összeállnak a külön kóválygó zsírkarikák.. / Na ilyenkor szépen lehalászom és a kutyám fazekába teszem, de ez nem tartozik a témához /
Megvan ez a képesség a "nép" többségében, magam is láttam, de korabeli filmkockákon bárki megtapasztalhatja. Akkor is kellett hozzá egy életképtelen, impotens elit, aki hibát hibára halmoz, ez nyilvánvaló.
Manapság koránt sincs efféle helyzet, de a fiatalok mindig azt a fajta ellenszegülési módot választják, ami a leg kellemetlenebb, vagy legfájdalmasabb lehet a hatalom számára. Ettől még lehet csupán trucc, de a truccnak is hasonló a sajátossága.
Az utolsó mondatoddal tökéletesen egyertértek. Ugyanakkor ez a balatoni dolog nagyon elgondolkodtató volt számomra.
Este nyolctól kb másnap délig, egyig, a statisztika tanúsága szerint több mint tizenkétezer látogató. Többnyire persze hazai, de rengeteg külföldi. Volt persze egy hívószó, mely egyszerre érintette őket, a Balaton.
Most pedig visszatérve a kölykökre és a "nép"-re : helyzet + hívószó, ami bármi lehet, és "érdekes" eredmény születhet.
Egy ilyen semmiségen keresztül megtapasztaltam, és örülök, hogy megtapasztalhattam milyen hatásfokkal képes dolgozni pl. az internet.
Azt is megtapasztaltam egyuttal, hogy az olyan portálok, melyek a fiatalabbak és főleg a hígagyuak eszelős hülyeségeit kívánják kielégíteni, nagyrészt hatástalanok, mert zárt körben teresztik amit terjesztenek.
Ilyenkor nagyon kézenfekvő lehet a feltevés, hangoztatják is innen onnan, hogy a nép bölcs, és tudja mit kell cselekednie. Szerintem ez csak részben igaz. A nép akkor bölcs igazán, ha van vesztenivalója. Az a kicsi valami amihez ragaszkodik, amit féltenie kell, képes megállítani, hogy a keményebb fellépés irányába induljon.
Tudom, provokatív megjegyzés volt részemről a nép szétaprózottságáról beszélni, de nem bánom.
Most visszaolvasva meglehetősen össze vissza csapongtak a gondolataim, de szerintem megérted a lényeget, amit mondani akartam.

ü
Inszeminator

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.01.20. 12:04:31

kedves @bbjnick: szerintem a karlendítésre nem adhat felmentést semmi. Mint ahogyan arra sincs felmentés, amikor a katolikus templom oldalára horogkeresztet fújnak.

A kamaszok karlendítése nagyon hülye válasz egy egyébként valós problémára, az általad is emlegetett biztonságérzet iránti vágyra.
Nyilván helyi értékén kell kezelni a dolgokat, azaz sem nem kell felturbózni a jelenséget, de ugyan úgy elbagatelizálni sem jó.

A kilenvcenes évek elején egyszer -önvédelemből- csúnyán lefejeltem egy karlendítős kopaszt, akinek simán kötöszködni volt kedve a pesti éjszakában. Ezeknek az arcoknak -és most nem a kamaszokra gondolok- tök mindegy hogy ki vagy, mi vagy. Ha nem tetszik az ábrázatod, akkor cseszheted.
Nem véletlen, hogy annak idején a csöndben rehabilitált kisnyilasokból lettek a leghűségesebb ávósok. Teljesen mindegy hogy barna/fekete, vagy vörös a szín, a végeredmény, a lelkület -és gyakran a személy is- megegyezik.

Csutakaszürkeló 2009.01.20. 14:26:25

Csak nehogy valahogyan úgy járjunk, mint a viccbeli részeg szkínhed, aki a sötét utcán megtámad egy apácát, leüti, megrugdossa, majd megszólal: Öcsém, Batman, többet vártam tőled...
Múltkoriban a kislányom valahonnan előbányászta a második osztályos olvasókönyvemet, s kérdőleg mutatott a golyóstollal belerajzolt horogkeresztekre.
Nem a vagánykodó kamaszoktól kell nekünk félni.
Sőt, mit mondok: "Ne féljetek!"

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.01.20. 16:38:20

@Csutakaszürkeló: én annyi idős koromban Kossuth-címert rajzoltam, meg koronás címert a két angyallal.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.01.20. 16:57:21

ja, még arra is emlékszem, hogy mindig elcsesztem a címer bal oldalán a hétszer vágott mezőt. Végső soron bonyolultabb a képlet mint egy horoglacinál :))))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.01.21. 22:34:39

Kedves @Gasper:!

Olvasva hozzászólásodat ez a Kosztolányi négysoros jutott eszembe:

Comprendre c'est tout pardonner

Csodálkozol a kokainistán,
s nem érted?
Gondolkozzál az okain is tán -
s megérted!

Persze attól, ha megértem a kokainistát, valószínűleg sem neki nem lesz jobb, sem nekem: de lehetőséget nyit (a megértésen kereszül) a problémakezeléshez.

Miért mondom/írom ezt? Mert a megvetés (szerintem) önmagában meddő "dolog". ("(...) rossz politikai metódus az, ha politikai ellenfeleinknek mindig rosszhiszeműséget tulajdonítunk (...)" (Klebersberg Kuno) --- Engem ezért a Klebersberg-idézetért, már legalább annyiszor fasisztáztak, mint zsidóbérenceztek le:-)).

És: Ha a kölcök ordas eszmék bűvkörébe kerülnek (és esetleg még ott is ragadnak), azért bizony elsősorban mi vagyunk a hibásak. Alternatívákat kell felmutatnunk számukra, következetesnek és állhatatosnak kell lennünk, hogy láthassák, létezik efféle út is. No, és ami a legfontosabb, ha úgy alakul, vállalnunk kell a konfliktusokat is, nem szabad sunynunk, alakoskodnunk, maszatolnunk, hazudoznunk. Ha pedig "elszalad a ló", akkor méltányosan, de nagyon határozottan kell fellépnünk.

Van tovább is, de szerintem te azt már magadtól is ki tudod találni:-)

ü
bbjnick

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.01.21. 22:46:58

Csendesen teázom,
előttem findzsa, kancsó,
Reád gondolok ó Indzsamandzsó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.01.22. 01:05:29

@inszeminator:

:-D (...) :-D (...) :-D ...

(ez körülbelül annyit tesz, hogy röhögök, majd abbahagyom, majd újra föltör belőlem és ez így tovább...)

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása