inszeminátor

Majd kiderül

Friss topikok

HTML

Ami van...

Utolsó kommentek

  • inszeminator: Köszönöm!!!! Egyébként nem tudom melyiket vállalja szegény bbjnick, azt hiszem egyiket sem Marad a... (2020.08.22. 13:13) MMA levél
  • jose maria padilla: tiszta szívből!!!!!!!! bbjnick nem csak csúnya nő, hanem fodrász is? besz..... (2020.08.22. 12:42) MMA levél
  • inszeminator: Köszönöm Bbjnick.Rákerestem erre a névre, de valami fodrász szalon ajnlotta magát erősen. Szerencs... (2020.08.21. 21:42) MMA levél
  • Szabó A. Imre: Szívből gratulálunk! (2020.08.21. 14:39) MMA levél
  • inszeminator: Egy blogon olvastam: „A történelmi tudás diktatórikus irányítása azokhoz a jól ismert, gyászos mó... (2018.07.19. 14:48) Állj, ki az? Tovább!!
  • Alfőmérnök: Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett és köszönöm szépen. Jó, hogy megírtad és jól írtad meg. Aki ... (2018.07.19. 07:41) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Hál' Istennek, én már nem ismertem... (2018.06.14. 14:23) Kérdés
  • Mormogi Papa: @jose maria padilla: @inszeminator: Hmmm... eszembe ötlik egy régi nóta szövege: "Mert az nem ... (2017.10.10. 16:00) Állj, ki az? Tovább!!
  • inszeminator: Na de ilyet... Hogy mik vannak... Azért a cserebere néhány pofa sör takarásában szerintem lebonyol... (2017.10.03. 20:10) Állj, ki az? Tovább!!
  • jose maria padilla: Te jó ég, de régen jártam erre! Insz, vero adott nekem egy címet küldtem neked mélt. Aztán kaptam ... (2017.10.02. 13:55) Állj, ki az? Tovább!!
  • v_e_r_o: Kedves Insz! talákozót szervezünk, (gasper, padilla örm, mormogi és te) holnap (2017. 06. 08.) du ... (2017.06.07. 11:18) 60
  • inszeminator: Sajnos ebben az "Exek az édenben" világban nem sok olvasója lehet Platonov -nak. Őszintén szólva m... (2017.05.06. 07:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Kabai Domokos Lajos: "Platonov az orosz irodalom nagy hatású írója, művei szamizdatban voltak olvashatóak. Életműve az ... (2017.05.05. 19:49) A. Platonov, Dzsan. ( El Kazovszkij panoptikumai )
  • Mormogi Papa: Küldtem emilt ! Üdv MP (2017.04.11. 13:03) Állj, ki az? Tovább!!
  • Mormogi Papa: Sajnos csak ilyen későn ugrott be a "társ vicc", amit a hetvenes években hallottam valamikor. Absz... (2016.08.21. 12:28) 60
  • Utolsó 20

ec-pec kimehec

szinesek

free counters

2008.12.28. 17:00 inszeminator

Az angina meg az infarktus.

 

        Muszáj volt az anginát is belecsempésznem a címbe, mert szebb szó mint az infarktus, és nem is olyan kegyetlen romboló. Inkább figyelmeztet, vigyázz, ha nem változtatsz a dolgaidon infarktus következik. Ez utóbbi olyan mintha váratlanul pofáncsapnák az embert. Aljas és tisszességtelen. Pedig...

        Az hiszem senki nem veszi komolyan az anginát. Valami kellemetlen nyomást érezni ebben az állapotban ami már volt máskor is, és csak lassan enyhül. lyenkor szükségképpen rágyujt az ember, hogy oldja a feszültséget. Ha még valami konyak, netán pálinka, egy éppen nyitott hosszúnyakú illatos palack is akad a közelben, azt is segitségül hívja, mert az is kell. Holott nem kell.

       Ezek semmi esetre sem kellenek, mert bűnös, elvetendő dolgok, piha..! - mármint a mindent tudó okosabb hivatásos rábeszélők szerint, akiknek , hogy a fene enné meg őket végül is mindig igazuk van. Lemondani mindenről, válogatni, betartatni, szabályokat követni, hát miféle élet ez...? Mindenki tudja, okos élet, számító, tervezhető élet, csak éppen e tájékon nehezen megy az ilyesmi. Lehet, hogy máshol is...? Ismerősömnek kutyát ajánlott a főorvos úr. Szerzett egy kis pulit, elvannak, a puli diktálja a tempót, megváltozott az "életminősége", azóta savanyú blazírt pofával követi fától fáig, a felírt "jószágot".

        Monsieur Boucart, ötvenkét éves belga kisvállalkozó fölment háza földszintjén lévő irodájából, asztalhoz ült az első emeleti ebédlőben, látszólag semmi baja nem volt bár a leves után úgy érezte muszáj  innia egy nagy pohár vörösbort. Megitta, s ez után szótlan figyelte amint felesége a második fogást szervírozza. Nem kezdett hozzá azonnal, várt egy kicsit, mintha befelé figyelt volna. A megrakott tányérba nézett egyre veresebben s aztán egyetlen hang nélkül előrebukott. A tányér megbillent, a pohár kissé távolabb csupán megrázkódott. Monsieur Boucart halott volt.

       A repülőtéri sztrájk elhúzódása miatt kissé zavarodottan vártunk a tömegben az érkezési oldalon. A lányom végül is megérkezett Brüsszelből. Hosszú, nyolchónapos ösztöndíjának első hazaútja végül is jól sikerült. A gyors, rövid híradások már a kocsiban megkezdődtek - kivel mi történt, mikor stb. Christian, a néhai Monsieur Boucart nagyobbik fia kórházban van. Infarktus. Negyven év körüli lehet, az öccse már túl van rajta...Az is...? Nem is tudtam róla.

       Füreden tőlem kérdezte egy valószinűtlenül fiatal ember, hogy milyen az amikor ott lenn combtőnél vakarásznak..? Fiatal futbalista volt, huszonegy éves, edzés után találták meg a fürdőzők egy pad alatt.

       Hová kúszik ez a ronda veszedelem, hová siet - mármint az egyre fiatalabbak esélyeit tekintve? Hogyan lehet egy állandó mozgásban lévő sportolónak infarktusa...? Olvastam, hogy az angina és e rondaság között csak egy hajszálnyi a különbség. Nem vesszük észre...? Dehogynem. Csak nem akarunk tudni róla. Nem tudom mi ez..? Talán valamiféle gonosz "békebetegség"...? Persze más okok, más korok, más körülmények...Korábban is gyakran előfordult, a békeharc idején is...Amikor a károsító tényezők sorába szépen beleilleszkedett a politika, és minden eddigit megelőzve erélyesen pusztított.

       Cristiannal egykorú lehetett gyerekkori ismerősöm, Andor bácsi. Elegáns textilkereskedése  volt a belvárosban, de minden délben  hazautazott a csőrös ötös busszal a Pasaréti úti társasházba, ahol Lili néni, anyám barátnője ebéddel várta. Aznap valamivel korábban érkezett, fáradtnak tűnt, ledőlt kicsit a hálóban. Amikor másodszorra sem jött elő a feltálalt ebédhez, Lili néni bement hozzá. Andor bácsi már halott volt.

      Lili néni kemény erdélyi asszony, nekiállt ügyeket intézni. Legelőször is felkereste a belvárosi elegáns textilkereskedést és nagyon meglepődött. Ha vásárolni akar semmi akadálya, de a bolthoz immáron semmi köze, ez esetben legyen szives távozni. Háziasszonyként egyáltalán nem foglalkozott politikával, nem ismerte a napi zavaros ügyeket, de összedte magát és kissé erőszakosan ugyan de kiderítette néhai férje utolsó napjának részleteit. Nem volt túl nehéz dolga, a magas fess emmbert - így mondta a szót - a környéken szinte mindenk ismerte.

       Ezek szerint Andor bácsi már rögtön nyitás után szembesült a ténnyel, hogy ahol áll, a textilkereskedés már nem az övé. Az árukészlet sem, a finom kelmék és egyebek már a "dolgozó népet" illetik, úgy ahogy vannak szépen felpolcolva. Neki semmi keresnivalója itt többé nem lehet, fel is út, le is út. Mit tehet ilyenkor az ember...? Andor bácsi, a magas fess fiatalemmber - nem tudom felejteni Lili néni örökbecsű szavait - kilépett csendesen az utcára, betért egy közeli presszóba, kávét rendelt, elolvasta a korábban vett ujságot, s amikor mindezekkel végzett, elment a gőzfürdőbe. Lili néni ez utóbbi közlést ridegen fogadta. Unitárius lelke képtelen volt világi szintre lealacsonyodni. Az én Andorom nem járt soha gőzfürdőbe - mondta döbbent elképedéssel hangjában, s ezzel le is zárta Andor bácsi múltjának további feszegetését.

       Ez utóbbit kisgyerekként én sem voltam képes felfogni. Elvették mindenét, ez rendben van, illetve nincsen rendben egyáltalán, de a környéken egyre többektől vettek el mindent és azt a mindent érdemeikért másoknak adták. Azok meg elfogadták, sőt némelyek, az önérzetesebbek, akik jobban lihegtek a "mozgalomban", még többet követeltek.

       Biztos bánatos volt, szegény Andor bácsi, hát betért egy közeli presszóba, ivott egy erős kávét, tán még konyakot is rendelt hozzá. Mert olyat is hallottam, hogy egyesek konyakot isznak bánatukban, de hogy valaki bánatában gőzfürdőbe menjen arról soha nem hallottam. Sajnáltam Andor bácsit. Nagyon őszintén sajnáltam, mert Lili néni sokat nyöszörgött és szipogott nálunk abban az időben. Neki már nem lehet gyereke attól a magas fess emmbertől, az Andor bácsitól. A magas fess emmber korai veszte egy alacsony kopasz törpe lett, meg az általa vezényelt korszellem.

         Ez volt a Rákosi korszak. Számtalan infarktus, elmebaj és öngyilkosság korszaka. Ugyanakkor népünk nagy tanítójának, atyjának dicsőséges korszaka is egyben. Andor bácsinak meg a többi burzsujnak semmi esélye nem maradt. Örülhetett ha életben hagyták.

         "A nevével jelképezett korszakban az emberi jogok súlyos sérelmet szenvedtek. Sokakat ért megtorlás: a koncepciós perekben kivégzettek száma száz és kétszáz fő közé tehető, 40 ezren voltak rendőri őrizetben, illetve internálva, közel 13 ezer főt (két és fél ezer családot!) kitelepítettek, kitiltottak Budapestről. 195053 között 1 millió embert vontak ügyészi eljárás alá, minden második ellen vádat is emeltek. A rövidesen bekövetkező változások során hozott közkegyelmi rendelet 748 ezer embert érintett"

Az államosítások légköre 1949-ben

Heimer Jenő államosító igazgató, 1970-ig az államosított irodagép vállalatok vezérigazgatója visszaemlékezik 1983-ban[1]: "Úgy hajtottuk végre, hogy másnap kora reggel percre azonos időpontban léptek be a kijelölt vállalatokhoz, nehogy azok egymást értesíthessék." "a szakma elsö számú ellenségének tartottak, úgy gondolták, hogy én találtam ki az államosítást, sőt az intézkedésemre telepítettek ki néhány irodagépes kollégát. A kitelepítéseket ma is igazságtalnnak tartom." "… még vakon biztam Rákosiban. Csak akkor döbbentem rá a valóságra, amikor a letartóztatottak között jó barátom, aki szegény a börtönben megzavarodott és meghalt."

F:Wikipédia.

       Amikor átvittem a szomszédba egy névjegykártyát, hogy a rajta lévőket értesítsék, ha valami bajom lenne, ők a mentőket értesítették. Nekem eszembe sem jutott. Én csak szét akartam robbanni, és ömlött rólam a víz. A mentőssel jól összevesztem, felingerelt olyannyira, hogy ki akartam szállni, de visszanyomott azzal a két tappanccsal amit a mellemen tartott. Fehérváron egy órai kisérlet után ujra kocsiba raktak, s föl a nagyfaluba. Bármit kérdeztek csak bólogattam. Másnap valami boncterem félében megkérdezte valaki, hogy nem zavarnak e a medikusok akik körben állnak a fal mellett fehér köpenyben. Nem tudtam mi következik, hát nem zavartak. Ékes angol bevezető után lemeztelenítettek, és feldugták combtőnél a drótot. Az orvos megkérdezte miért szorítom az ágyat? Elmondtam egy kis idevaló történetet. Angolul fordította halkan. Aztán azt mondta, meséljek még tovább, és közben figyeljem a monitort, ahol azok a fekete csomók bomladoznak. Meséltem és a drótot figyeltem amint derekasan rombolja a gonosz fekete csomókat. A végén egyetlen fekete csomó sem maradt bennem, de tudom, nem az én meséim risztották el őket. Vagy mégis...?

       Infarktus...? Ugyan már, a legtöbben csak legyintenek. Én is azt tettem. Bosszanott ugyanakkor, hogy néhányan amint lekerülnek az intenzív osztályról, máris rágyujtanak. Miért? Tudom, semmi közöm hozzá, de mégsem kéne ennyire értelmetlennek lenni. Önzésnek is nevezhetném, és, hogy beálljak az okoskák sorába, azt is mondhatnám, hogy a következő menetéhez, ha túlélién, én is hozzájárulok ám az adómból. Ha érdekelne valakit a véleményem azt mondnám, hogy mindenkinek csak egy infarktus jár államilag. A következőt, meg az utána következőt fizesse zsebből a marhája.

     Kiváncsi vagyok Christian felhagy e vele...? Értelmes tanárember, aggódom érte. Várom a híreket.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://inszeminator.blog.hu/api/trackback/id/tr82844789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2008.12.29. 09:38:33

Kedves Inszeminátor!

Békés, boldog, reményteli, szeretetben gazdag Új Évet kívánok!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.12.30. 23:31:26

Adjon Isten minden jót, ez új esztendőben.
Vegye el mind a nemjót, ez új esztendőben.
Mitől félünk védjen meg,
Amit várunk legyen meg, ez új esztendőben!

ü
magyarido.blog.hu
süti beállítások módosítása